Det är svårt att veta, men Du kan ha rätt.
Av reklamfolk har jag hört att negativ information kan vara bra i reklamsammanhang. Bättre att det skrivs om ett märke än att det är helt tyst.
Hur detta påverka TH kan ingen veta utan det är helt enkelt marknaden som avgör.
Det har också visat sig att allmänheten har lätt att glömma, men fotografer har kanske ett gott minne på den punkten.
"Any Publicity is good publicity"
Åter gör du inlägg utan att tänka på perspektivet. Det blir skrivande för skrivandets skull Wolfgang.
Vad reklamfolket missade var att informera dig om är just....perspektiv!
Som Tuffe Uffe sa när han var för full för att uppträda "Även en inställd spelning är en spelning", det passade hans uppkäftighet.
Någon som har en image som en uppkäftig bråkstake, kan dra fördel av dålig publicitet. Men då är det inte på vilka grunder som helst. Gary Glitter tex. Perspektiv bäste Wolfgang!
En annan svensk är Ken Ring som byggt sin karriär på skandaler, men då har han stått för dem och de stämmer in med hans attityd. Rebell, uppkäftighet, mot samhället.
Jag klurar lite på någon karaktär i samma relevans som TH och kom närmast fram till Tiger Woods. Hur gick det för honom? Lögner. Hur slutade det? Han blev av med många av sina sponsorer. Vad gav det honom idag? Han är inte någon världsetta längre. Livet rasade för honom.
Jag tycker att du ska prata med ditt reklamfolk och be dem att dra paralleller till någon som TH, i THs situation, med THs inriktning. Perspektiv OCH Relevans.
Svara gärna om du har något att backa upp med. Om inte, kan du skriva privat till mig om du vill bena ut något av nyfikenhetens skull. Så det inte just blir.. skriva för att man har ett tangentbord framför sig. Även om det känns som en plikt