PMD
Aktiv medlem
nytt inlägg på bloggen: http://terjehelleso.wordpress.com/
tycker synd om sig själv och hotar med både faktura, advokat och polisanmälningar.
Är de citerade breven äkta ...?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nytt inlägg på bloggen: http://terjehelleso.wordpress.com/
tycker synd om sig själv och hotar med både faktura, advokat och polisanmälningar.
Lägg korten på bordet! Hela byken måste tvättas! Om han öppet och ärligt redovisar sanningen om bilderna så tystnar drevet! Ropen på krav om sanningen är många, men jag har inte hittat hur det ska gå till.
Vad krävs för att till och med de argaste kritikerna, t ex här på FS, ska vara nöjda? Hur ska Terje som har ljugit om ett antal bilder (hur många och hur länge vet vi inte säkert) plötsligt bli trodd om han börjar tala sanning? Hur ska byken tvättas så inga tvivel finns kvar?
Jag funderade själv över frågan, men insåg efter ett tag att jag inte har något bra svar. Nu är det ingen fråga som gör att jag ligger sömnlös på nätterna, men frågan är ändå intressant. Finns det överhuvudtaget ett svar på den frågan? Funderingar mottages tacksamt.
/Gunnar
Vad krävs för att till och med de argaste kritikerna, t ex här på FS, ska vara nöjda? Hur ska Terje som har ljugit om ett antal bilder (hur många och hur länge vet vi inte säkert) plötsligt bli trodd om han börjar tala sanning? Hur ska byken tvättas så inga tvivel finns kvar?
Lägg korten på bordet! Hela byken måste tvättas! Om han öppet och ärligt redovisar sanningen om bilderna så tystnar drevet! Ropen på krav om sanningen är många, men jag har inte hittat hur det ska gå till.
Jag funderade själv över frågan, men insåg efter ett tag att jag inte har något bra svar. Nu är det ingen fråga som gör att jag ligger sömnlös på nätterna, men frågan är ändå intressant. Finns det överhuvudtaget ett svar på den frågan? Funderingar mottages tacksamt.
/Gunnar
Jag googlade på "mole playing dead" och det verkar ju som att det beteendet kan förekomma iallafall.Se bara på hur han hittat en död mullvad, sagt till sällskapet att den spelar död, sedan när han blivit ensam med den fixat till den och monterat liket i något slags hål.
Alla bilder som misstänks vara Terjade måste ju visas upp i orginal. Helst borde Terje själv visa upp bilder som är Terjade som ingen msstänkt ännu.
Det ska inte vara som en plågat martyr det görs utan som en självklarhet för att återfå förtroende.
Då kommer drevet tystna.
En positiv grej med hela den här historien är att en del lär sig en hel del mer om naturen, kanske få ett nytt intresse utöver att hänga på forum. Sällan har väl svensk ungdom tittat på så många lo- och vargbilder på kort tid, studerat gångstilar och pälsmönster
Jag googlade på "mole playing dead" och det verkar ju som att det beteendet kan förekomma iallafall.
En positiv grej med hela den här historien är att en del lär sig en hel del mer om naturen, kanske få ett nytt intresse utöver att hänga på forum. Sällan har väl svensk ungdom tittat på så många lo- och vargbilder på kort tid, studerat gångstilar och pälsmönster
Frågan är om det kommer tystas helt. Det kommer lugna ner sig, inte minst efter att han har erkänt sina tidigare lögner om att inte ha klippt-och-klistrat innan slutet av 2010.
Men då kommer ju nästa frågor, om vi nu säger att han kommer att erkänna de bevisade bilderna. Kommer han att fortsätta erkänna saker utöver vad som tidigare har uppdagats? Tror inte det.
Det är väl så att Terje måste för resten av sin karriär med god min visa upp original, helst raw eller serietagningar. Om han gör det vid minsta misstanke om fusk, ja då kan han i alla fall minimera skadan.
Som han gör nu så eldar han ju bara upp stämningen.
Jag googlade på "mole playing dead" och det verkar ju som att det beteendet kan förekomma iallafall.
Javisst, men den ständiga frågan kommer fortfarande kvarstå: Vilka andra av de bilder i galleriet och på bloggen som han har plockat bort helt och kanske aldrig mer kommer att redovisa, var falska?
Det är väl så att Terje måste för resten av sin karriär med god min visa upp original, helst raw eller serietagningar. Om han gör det vid minsta misstanke om fusk, ja då kan han i alla fall minimera skadan.
Som han gör nu så eldar han ju bara upp stämningen.
Det känns inte rimligt att en mullvad ena stunden är så rädd att den spelar död och en stund senare är så bekväm i situationen att den inför Terje går till en halmhåla och kikar tillbaka ut på honom. Så jag kan köpa att de kan spela döda, jag vet inte så mycket om mullvadar, men inte att de både spelar döda och är så pass orädda i så tät kombination. Terje måste som sagt varit rätt nära med sin kraftiga vidvinkel.
Kanske har du rätt i det, Christer...En positiv grej med hela den här historien är att en del lär sig en hel del mer om naturen, kanske få ett nytt intresse utöver att hänga på forum. Sällan har väl svensk ungdom tittat på så många lo- och vargbilder på kort tid, studerat gångstilar och pälsmönster
alla bilder är raw med medföljande metadata om ev förändingar i interpoleringen, dvs en rawfil med instruktioner om hur den är framkallad vilket gör att du kan " backa" tillbaka oavsett du använder Nikon,Canon Pentax etc
Nikon sparar metadatan direkt i filen. Gör Canons och Pentax likadant? Tredjeparts framkallare sparar väl den i databas eller som extern fil har jag för mig?