vbg_snake
Aktiv medlem
Jag kan komma ihåg saker runt omkring bilden som jag har tagit när jag ser den. Jag har dock väldigt svårt att komma ihåg alla mina 20000+ bilder på beställning. Frågan är om Terje ens har tittat på sin vargbild under den här tiden, medan du själv tycker att det är självklart att han borde minnas den som ett klippochklistrajobb eftersom du sett bevisen för det gång på gång i denna tråd och på andra ställen.
Jag gissar att Terje har lagt ner mycket mer tid på att prata om sina mest populära bilder än han har lagt på att klippa och klistra till dem. Det är ju vid det här laget ganska vedertaget att en hel del av klippoklistrandet är ganska amatörmässigt. Det är ju en ganska lång lista på saker som han inte har gjort i bilderna:
- Fixa till ljus så att det stämmer in
- Fixa till rörelseoskärpa
- Fixa till grenar så att de passar in framför/bakom djur
- Fixa till skuggor
Oavsett detta så tror jag ändå att det är möjligt att förtränga och intala sig själv saker, även om man lade ner en del tid och koncentration på att göra det. Jag gissar nämligen att funktionerna i hjärnan som påverkar resultatet i vittnessituationer även påverkar andra situationer på liknande sätt.
Den största omfattningen av manipulationen tror jag är på lo-bilder...
Sedan finns det säkert några bilder som är klipp-klistra.
Jo, terje har ordnat med ljus, oskärpa och annat i sina bilder, så det är inte bara klipp och klistra. Gå och titta på dem får du se....
Ja, men du använder ju dina referenser mot fel typ av person och händelse? Detta med att intala sig något och "glömma bort verkligheten" går inte att tillämpa på allt.
Att jag sedan inte har någon wikipedia att länka till har inte med saken att göra, det är bara jag själv som tänker så och har inte belägg för det. Jag tror knappast Terje behöver sitta i timmar och gå igenom sina bilder
"Hmm undrar om jag klippte in denna vargen här eller om den faktiskt var där" I ett möte med så ovanliga djur, och dessutom om man får ett riktigt bra foto, då kommer man ihåg det, annars har man något minnesfel. Och oavsett hur man diktar upp historian har jag svårt att tro att du intalar dig själv, för det handlar om att du intalar dig själv. Inte att någon annan intalar dig det... Det är den stora skillnaden.,
Att du tillämpar vittnessituationer här är ju riktigt konstigt. Där handlar det väl också om helt andra faktorer som gör att du förtränger, PTS, förvirring, adrenalinpåslag, förvirring osv? Näae, jag har svårt att tillämpa vittneshistorien på just detta som Terje har gjort. Men jag kan ju ha fel.
,