Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Är UV-filter bra?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
PerFogelberg
Aktiv medlem
Vad bra! Jag måste varna för att spola objektivet under vattenkranen. Det kan förstöra objektivet.
Damocles
Aktiv medlem
Hade samma problem när jag slängde på B+W Polfilter utanpå ett skylight... *host*, extremt lat, *host*. Dom är gjorda i mässing, så på nåt sätt blir det nåt slags vakum som suger fast dom i varandra, men en nagel under halva polfiltret, ett knyck, sen går det att skruva av. Irriterande, men funkar.
UV filter vet jag inte, jag använder skylight själv.
UV filter vet jag inte, jag använder skylight själv.
INJUREDMOOSE
Aktiv medlem
Prova rikligt med saliv, ta inte i så hårt, filtret spänner emot ännu hårdare ju hårdare du greppar den.
Är det kris krossa glaset genom att skära ett kors i den med glas skärare tryck den mot ett tillräckligt stort föremål så att precis bara glaset ger med sig. Avlägsna glaset. Nu är det bara att fundera hur man lossar filter ramen.
Såga spår i filtret?
Har fundeat på den här varianten själv, Jag har ett filter som sitter som ett berg på En Nikkor 85 1.8 AF jag har.
Nikkor AF gluggar är konstruerade så att man skruvar isär dom helt om filtret fastnar.
Det finns heller inget mothåll på Nikkor 85 1.8
Men lösningen blevför mig att köpa en hel Nikon utrustning, behålla den 85an med löst sittande filter, sälja resten ...resultat 1 st felfri Nikkor 85a gratis + pengar över !
Den med slitet & repigt filter får jag väl anv som soft fokus 85a !
Är det kris krossa glaset genom att skära ett kors i den med glas skärare tryck den mot ett tillräckligt stort föremål så att precis bara glaset ger med sig. Avlägsna glaset. Nu är det bara att fundera hur man lossar filter ramen.
Såga spår i filtret?
Har fundeat på den här varianten själv, Jag har ett filter som sitter som ett berg på En Nikkor 85 1.8 AF jag har.
Nikkor AF gluggar är konstruerade så att man skruvar isär dom helt om filtret fastnar.
Det finns heller inget mothåll på Nikkor 85 1.8
Men lösningen blevför mig att köpa en hel Nikon utrustning, behålla den 85an med löst sittande filter, sälja resten ...resultat 1 st felfri Nikkor 85a gratis + pengar över !
Den med slitet & repigt filter får jag väl anv som soft fokus 85a !
F. Otografen
Aktiv medlem
Mina ungar kastar sten på mig hela tiden, så när jag fotar, UV/Skylight på.
PerFogelberg
Aktiv medlem
Du kanske inte borde terrorisera dina barn med kameran så ofta. ;-)F. Otografen skrev:
Mina ungar kastar sten på mig hela tiden, så när jag fotar, UV/Skylight på.