Nej tyvärr dagens A7 är inte anpassad för alla typer av fotografering, lika lite som många andra kamera märken. Angående storlek på händer så har det varit debatter genom åren att mängder av redskap av dom mest skilda slag varit anpassade för män och utprovade för män, precis som många mediciner faktiskt har provats ut för manliga släktet, det tog väl en hundra år innan man förstod att kvinnor ofta visar andra symtom vid eventuell hjärtattack än vad män gör.
Generellt har kvinnor lite mindre händer, det vet du mycket väl Lennart, Bara så självklart att det fins mängder av män som också har små händer, men också ofta något starkare händer, fingrar. vilket inte hindrar att det fins en hel del mycket starka, snabba, smidiga kvinnor. Kvinnliga jägare som använder magnumbössor med häpnadsväckande anslagskraft som jag själv inte skulle välja om jag vore jägare osv.
Det fins många Lennart som inte gillar Nikons hantering eller deras menyer, utan föredrar Canons hantering och system, det är lugnare nu i debatterna mellan C/N men så har det inte alltid varit.
Du vet för övrigt att jag håller med om anpassade objektiv för APS-C och FF-modeller, och även några billigare objektiv som inte behöver vara av elitklass men ändå hyggligt bra, ( nu domineras trådarna av konnässörer som vill skruva på det allra yppersta av objektiv, och köper nya MKIV för 40000 Kr utan minsta tvekan, är det inte 200st som har MKIII i våra trådar bara, lägger man ihop alla Sonys modeller så når man väl inte 100 st. )
Jag vet inte Lennart, i våras var du trött på det är surret om Sony och skrev ungefär som så att låt Sonykamerorna vara på sin kant, likaledes Fuji på sin, och så får folk välja vad dom vill, ingen kamera är bäst på allt.
Hoppas ändå på en större modell för Sonyanvändare som önskar det och om det kan hjälpa försäljningen till utvecklingen av ännu bättre kameror. C/N objektivarsenal ligger 20 år före Sony genom mängden av begagnade objektiv av så många olika slag och även nyare som är bra fast billigare, Hur skall Sony kunna komma i kapp det.