Christelle
Medlem
Jag ska köpa min första systemkamera.Är Sony DSLR-A200 bättre köp än Nikon D40?och isånna fall varför?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska köpa min första systemkamera.Är Sony DSLR-A200 bättre köp än Nikon D40?och isånna fall varför?
Vadå "inte passar"? Det är klart de gör, F-bajonetten är synnerligen bakåtkompatibel. Tänk på vad du skriver.Äldre Nikonoptik passar inte D40. men A200 har inte den begränsningen. / Bengt
Vadå "inte passar"? Det är klart de gör, F-bajonetten är synnerligen bakåtkompatibel. Tänk på vad du skriver.
Addendum: Så det är kameran som "tar fina bilder", jag som alltid har trott att det var fotografen...
Passar gör dom men man får bara af-med AF-S och AF-I objektiv...alltså objektiv som inte har inbyggd af-motor utan där af drivs med "skruven" fungerar/ger ingen af på D40/D40X....samma sak gäller för alla "piratgluggar"...alltså af-motorn måste sitta i objektivet för att man skall få af..när det gäller "tar fina bilder" är jag övertygad om att Bengt tänkte på bildkvaliten.
Båda kamerorna är helt klart fina/prisvärda modeller.