Annons

Är objektivet användbart??

Produkter
(logga in för att koppla)

foto-jocke

Medlem
Hej

Jag undrar om någon kan svar på om ett
Tamron SP 400mm /4.0 LD (IF) manuellt (med Nikon fattning) kan användas på en digitalkamera Nikon D300????

Vore mycket tacksam för svar på denna fråga.
Skulle också vara kul att höra av era erfarenheter av denna kombination.

Mvh
Jan-Olof

ja det antar jag att det går. det är bara gamla objektiv från slutet av 70-talet eller tidigare (såna som inte är AI-objektiv) samt några udda specialobjektiv som man ska akta sig från att montera, men jag antar att detta objektiv är nyare än så?
du kan knappa in objektivdata i kameran och få ljusmätning samt exif-info med objektivet oxå.

ja det antar jag att det går. det är bara gamla objektiv från slutet av 70-talet eller tidigare (såna som inte är AI-objektiv) samt några udda specialobjektiv som man ska akta sig från att montera, men jag antar att detta objektiv är nyare än så?
du kan knappa in objektivdata i kameran och få ljusmätning samt exif-info med objektivet oxå.

Hej Oscar
Varmt tack för svaret! Det var riktigt kul att läsa!!
DÅ kanske man har en riktgt bra och användbar glugg ----för den är riktigt skarp. Har använt den tidigare på 801:s och F4:an men var osäker på om den var användbar eller till och med kunde göra skada på en digital kamera.
Tack för ditt svar!!
Mvh
Jan-Olof

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar