Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Nikon Svenska AB Sveriges mest arroganta företag?

Produkter
(logga in för att koppla)
Som svar på ursprungsinlägget:

Jag vet inte - men inte enligt min erfarenhet! Skickade iväg min SB-800 för två veckor sen med ett konstigt fel på displayen. Den svagnade ur och slockande - bara ibland - och vaknade oftast av ett litet knäpp med fingret på den. Idag fick jag tillbaka den med bud - i toppskick igen!

Medan den var inne ringde jag dessutom (otålig som jag är) två gånger för att kolla statusen och när den kunde tänkas levereras. Jag bemöttes hela tiden trevligt, korrekt och väldigt tillmötesgående - och gällande tiden så var den ursprungligen sagd till 3 veckor, något Nikon nu självmant överträffat!

Detta gör naturligtvis inte någon annan erfarenhet av företaget som ni kan tänkas ha mindre korrekt, men det visar på att Nikon ofta är ett mycket trevligt och bra företag att ha att göra med!
 
Fick tillbaka min D70 idag. Inberäknat postgång och helger, så uppskattar jag att kameran varit hos Nikon i cirka sex arbetsdagar. Till saken hör att reparationen ifråga gjordes som garantireparation, trots att kamerans garanti egentligen är utgången. Samt att min ursprungliga felanmälan, via mail, besvarades på runt 1,5 timme.

Kan bara konstatera att jag fortfarande inte ser ett spår av den påstådda arrogans och kundfientlighet som trådskaparen anser sig vara drabbad av.
 
Lightchaser skrev:
En gång fick jag vänta nio(9) månader på ett Nikon insticksfilter (till stora telen, pirat passar ej). Nästan som ett skämt.
Nu har jag beställt en filmstripholder till min Coolscan V scanner, gjordes i början av september. Ännu inte ett spår av den. Enligt YFO kommer det inte att ta nio månader, troligen "bara" ca hälften (sista sagt med oerhörd ironi).

Hur sjutton kan man kalla sig "leverantör av professionell utrustning"?

Mvh
/Ulf W

Hejsan, jag beställde samma pryttel som du i juli...den har fortfarande inte dykt upp så du är i ´gott sällskap´. Verkar som om det ´berömda lagret i Holland´ lagt ner verksamheten fullständigt och tror inte att Nikon här hemma kan påverka det hela alltför mycket verkar det som.Trots min irritation över det hela har jag dock alltid bemötts trevligt de gånger jag haft kontakt med Nikon Nordic (i andra ärenden). Håller dock med dig att det inte är acceptabelt att logistiken verkar körd i botten som det är just nu.

Mvh Björn
 
Råkar man äga en Canon och vill ha ett motljusskydd som passar ett populärt objektiv som EFs 10-22 kan man också få vänta månader. Vinkelsökare var inte ens att tänka på när jag frågade Cyberphoto.

Sverige är nog inte så högprioriterat när det gäller tillbehör. Beställer man från B&H i New York kan man ha prylarna några dagar efter beställning för ungefär samma pris som här (när moms, tull och frakt är betalt).

F1n skrev:
Hejsan, jag beställde samma pryttel som du i juli...den har fortfarande inte dykt upp så du är i ´gott sällskap´. Verkar som om det ´berömda lagret i Holland´ lagt ner verksamheten fullständigt och tror inte att Nikon här hemma kan påverka det hela alltför mycket verkar det som.Trots min irritation över det hela har jag dock alltid bemötts trevligt de gånger jag haft kontakt med Nikon Nordic (i andra ärenden). Håller dock med dig att det inte är acceptabelt att logistiken verkar körd i botten som det är just nu.

Mvh Björn
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.