INJUREDMOOSE
Aktiv medlem
esbtse skrev:
Efter att i åratal ha haft Nikon kameror och därmed ha haft kontakt med Nikon Svenska AB är det bara att konstatera att företagets anställda är kundfientliga, arroganta och ovilliga att hjälpa till. De svarar heller aldrig på mail.
Är detta Nikon andan? Vet Japanska Moderbolaget om hur de uppträder?
Har detta drabbat andra Nikon ägare?
Bland dom trevligaste mailen jag ihuvudtaget fått har varit från en tjej från Nikon Svenska AB som kollade up några ganska svåra uppgifter som jag inte själv lyckades hitta, hon återkom t.o.m med att följa up mina frågor.
Jag lämnade en Nikkor 80-200 med trasig bländar ring på Nikons verkstad i Upplands väsby, trots att det var 15.30 & han hade andra jobb igång erbjöd han (Tony) att byta ring på studs då jag bodde en bit bort, 15 min senare & mätt & lycklig av att läsa massa trevlig Nikon litteratur & dregla lite framför D2X montern, kunde jag åka hem med en känsla av att blivt bemött på bästa möjliga sätt.
Ännu har jag inte märkt några som helst tecken på arrogans & otrevligheter. Men det finns altid några på ett företag som kan orsaka mera skada än nytta.