Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är ni nöjda med Canon 70D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack, nu fungerar det ju.... Jag var inne och fipplade på de inställningarna i början, men jag tänkte väl bakvänt då och inte fick till det. Nu fyller bilderna skärmen, som "det brukar". Dubbla negationer, konstiga översättningar där val är märkta "Ej möjligt" eller nått liknande är frusterande. Det mesta ändra trivs jag med.

Nu har den nya Canon 70D kommit och jag har provat att ta några bilder.
Mycket nöjd med, vilken skillnad mot min gamla 400D med att sätta skärpan.
Det få bli en runda i skogen i kväll och fota.

Nu har den nya Canon 70D kommit och jag har provat att ta några bilder.
Mycket nöjd med, vilken skillnad mot min gamla 400D med att sätta skärpan.
Det få bli en runda i skogen i kväll och fota.

Det där är ganska intressant, har själv 400D, köpte på mig en 70D i början på december och en MKiii i januari. Det jag tycker man får med en modern kamera är framförallt bättre handhavande som tex Live view, lägre brus vid höga ISO-tal och förmodligen bättre AF. Tänkte, nu blir det väl att skicka 400D i papperskorgen eller sälja huset för 500 spänn? Kollade på bilder tagna med 400D, ISO100 och stativ…måste säga riktigt fina bilder med mättade färger och det huset har en Digic ii processor, men ändå, så bra det blev...:)

/Ulf

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar