Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är minolta dimage a1 en OK kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

anwa

Aktiv medlem
Hej.
Jag är helt ny här på fotosidan.se, så jag tänkte börja med att be er experter här om ett råd.

Jag hade tänkta byta upp mig från min sony DSC-P7, har tittat lite på digitala systemkameror, men det blir lite för dyrt för mig (för tillfället) så jag är ute efter en bra kamera som passar mina behov och min ekonomi.
Jag vill kunna fota rörliga bilder, djur, bilar, flygplan etc, det ska vara bra zoom och hög upplösning, bra macro, b & W läge, sammt många manuella inställningar.

Den kamera som jag har fastnat för är minolta dimage A1, är detta en bra kamera eller har ni tipps på någon annan istället??

Har även kikat lite på sony 717, 828 men jag tycker minoltan verkar bättre.

//anders
 
A1 är väl helt ok. Själv har jag en FujiFilm FinePix S7000. Kan rekomendera dig att testa den.
Är väldigt nöjd med den!
 
Jag tycker A1 är helt fantastiskt. Så mycket funktion och finess i den ganska kompakta och högkvalitativa kroppen.
Bilderna blir verkligen bra. Det enda man kan tänka sig som negativt är det höga bruset i dåligt ljus och i högre ISO-tal. Samt att den kan ha lite svårigheter att autofokusera under sådana ljusförhållanden.

Tveka inte! Nu är det billig som attan också ju. Jag köpte den till fullpris i September, =(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.