Annons

Är Kaffebrus seriöst?

Jag har handlat grejor från kaffebrus för mer än 50000:- spänn under 5 års tid och aldrig blivit lurad eller fått fel grejor. Bara någon gång som dom inte haft allt hemma. Dock skickat utan prut så snart dom haft det i lager igen! Som yrkesfotograf är det ju dina kunder som betalar grejorna så varför då handla på lågprismarknaden för amatörer... Talar du om för dina kunder att du kör med amatörgrejor och tar fullt pris för bilderna?

Max, jag förstår inte hur du menar. En simpel sändare mellan kamera och blixt behöver ju inte innebära dom stora investeringarna men den ska f---n fungera. Min kamera kostar nog mer än vad de flesta amatörer kan uppbringa och blixtarna likaså. Mina kunder betalar mig för bra bilder och skulle jag missa försöker jag blixtsnabbt att korrigera, för att naturligtvis få behålla dem som kunder.
 
Max, jag förstår inte hur du menar. En simpel sändare mellan kamera och blixt behöver ju inte innebära dom stora investeringarna men den ska f---n fungera. Min kamera kostar nog mer än vad de flesta amatörer kan uppbringa och blixtarna likaså. Mina kunder betalar mig för bra bilder och skulle jag missa försöker jag blixtsnabbt att korrigera, för att naturligtvis få behålla dem som kunder.

Handla då på AIFO, PROFOTO eller någon annan proffsbutik där du inte kan köpa "billiga kinagrejor" utan får nöja dig med det 5 dubbla priset. Då kan du ställa helt andra krav men visst fan skall grejorna funka. Dina kameror och blixtar har inte med kaffebrus eller professionalitet att göra.

Jag har som sagt aldrig haft några problem med kaffebrus grejor. Du måste ha fått ett exemplar som varit transportskadat, kanske sedan det lämnade kaffebrus lager.
 
Kaffebrus

Har inte haft några som helst problem med kaffebrus,de har varit snabba med leveranser,och eventuella felleveranser har rättats till blixtsnabbt dvs med
postens tidsaxel mätt.Om man nu är sk proffs så har man väl andra leverantörer
som kan hjälpa en att köpa en produkt som passar bättre än den man köpt?
Jag brukar själv dra av omkostnader som blir runt om kring i min deklaration.
M.V.H Janne
 
Vad ska du ha för nått för besväret då?
Det är ju inte som att det finns någon lag på att alla man handlar av ska ersätta dig för det extra du fått lov att göra med att reklamera en vara. De är ersättningsskyldiga till samma belopp som du handlat för minus ev. fraktkostnader.
Så gör alla, så varför förvänta sig nått mer bara för att du tycker att de ska visa nån goodwill?

Jag ville köpa ett batteri till min videokamera. Inte ringa, krångla, packa paket och åka till posten. Normalt tar jag betalt för att någon tar min tid i anspråk, gör inte du det? Att saker går sönder får jag acceptera, men varför måste jag acceptera att jag ska slösa bort min värdefulla tid på att någon annan är slö, slapp och slarvig? Då handlar jag hellre någonstans där man respekterar att folk har annat att göra än att packa returpaket.
 
Jag ville köpa ett batteri till min videokamera. Inte ringa, krångla, packa paket och åka till posten. Normalt tar jag betalt för att någon tar min tid i anspråk, gör inte du det? Att saker går sönder får jag acceptera, men varför måste jag acceptera att jag ska slösa bort min värdefulla tid på att någon annan är slö, slapp och slarvig? Då handlar jag hellre någonstans där man respekterar att folk har annat att göra än att packa returpaket.

Ungefär så tänker jag
 
Ungefär så tänker jag

Så avslutar jag min medverkan med att be samtliga entusiaster att ringa Kaffebrus på utsatt telefontid på måndag. Alla som kommer fram kan ju meddela oss senare och bestrida mitt påstående om att dom sk...ter i vad som krävs då det gäller att upprätthålla en god kontakt med de som till stor del försörjer dem.
 
En bakgrund de inte haft inne tog en månad innan jag fick.

Haft en krånglande fjärrutlösare, JJC till Canons XXXD, som fokuserade men vägrade trycka av vid kyla. Fick en ny omedelbart utan att behöva lämna in den gamla. Den gamla satte jag för övrigt en mejsel i och lyckades få den att fungera sådär.
 
Mitt intryck av Kaffebrus är dom gamla talesätten "man får det man betalar för" och "köp billigt, betala två gånger"... vilket kan vara helt OK om man bara är medveten om det när man handlar. Allt man köper behöver inte vara märkesprylar från fina gatan, men då ska man kanske inte förvänta sig vare sig superkvalitet eller superservice heller.
 
Har köpt en hel del från Kaffebrus under ett par års tid och kan inte säga annat än att jag är nöjd. Har bla köpt ett studioblixtpaket som fungerar perfekt. Visst, det är inga Elinchrome direkt, lite "billigare" design och finish men funktionen är helt OK. Och priset en fjärdedel av "originalet". Hade strul med en leverans som posten slarvade bort men mailkonverationen jag hade med Kaffebrus var helt utan anmärkning. De skulle skicka nya prylar om det inte kom fram inom ett par dagar. Nu hittade posten paketet så det löste sig ändå, men jag har bara positiva omdömen i alla fall.
 
Vad jag kan se har Kaffebrus i stort sett samma köpvillkor som tex Cyberphoto: vad gäller ångerrätten står de inte för frakten men vid reklamation eller garanti står de för frakten. Men då gäller, för bägge företagen, att man kontaktar dem innan man skickar prylarna. Att det kan vara svårare att få kontakt med mindre personalstarka företag är inget konstigt, sjukdom eller annat krångel får mycket större effekt.

De enda fadäserna jag har haft med Kaffebrus är en beställning som tog fem arbetsdagar istället för väntade två (inte mycket att klaga över egentligen) och ett rengöringskit som inte fanns inne, jag ringde dem och de skickade en något dyrare för samma pris. Jag har e-postat dem om lite allt möjligt och oftast fått svar inom ett par dagar. Men självklart måste det skita sig för en del kunder, låga priser får man inte gratis.
 
Jag har fått fel pryl en gång men det var ändå en sak som jag ville ha :) Jag gjorde en ny beställning och fick rätt. Alla andra beställningar har varit helt rätt.

Kaffebrus har den bästa varianten av trådlös fjärr för Nikonkameror som jag hittat: http://www.kaffebrus.com/product.php?iProductId=855
Har haft problem med flera Hähnel (ver. 2) som verkar vara mest spridd i hos övriga butiker. Förresten väldigt mysko att inte Nikon själva kan göra en rejäl radiosändare i stället för att tjafsa med IR.

Har haft kontakt med Kaffebrus både via mail och telefon, inga konstigheter.

Undrar varför TS skaffade ett vadderat kuvert för att frakta en trasig sak.
 
Jag har köpt ett par gånger, och det har fungerat bra.
Vid en beställning av bakgrundsstativ, 2 bommar för pappersbakgrunder och lite krafs så skickade de bara EN bom.
Jag mailade dem och beskrev och skrev också att jag var lite besviken eftersom det var ett fördigsytt paket jag sökt.
Inget svar. Lagom till jag nästan vart så sur så jag skulle skriva av mig och började ge upp - då kom det en andra bom - utan extra frakt eller annan faktura.
Fast fortfarande inget svar. Men jag vart glad och är mycket nöjd.
 
Snabb respons, inget gnäll om nåt skulle gå sönder inom garantitiden, vettig kvalitet till låga priser och snabb leverans. Vad mer kan man önska sej? Hos mej har dom bra cred i a f.

/R
 
Kaffebrus har visserligen skickat fel produkt till mig en gång men ordnade upp det så snabbt och smidigt att jag nästan var chockad.

Ett kuvärt kom också bort i posten och skickades igen snabbt och smidigt.

För mig egen del och otaliga beställningar är de ett ypperligt bolag.

Sedan att produkterna de säljer stundtals är skrämmande billiga. ja. Det beror ibland på att kvalitetskontroll och annat inte är de bästa. Man får vad man betalar för vilket ibland ändå är mycket för pengarna.
 
Man får vad man betalar för.... hmmm
Men betalar väl för att få någonting?
Nåväl, ett seriöst bolag ersätter dig när någonting gåt snett.
Har inte att göra med vad en vara kostar.
Ofta är just kundsupporten det som skiljer företagen åt.

För min del handlar jag numera mina grejor hos scandinavianphoto.
Proffs ut i fingerspetsarna och inte en ända gång har någonting gått snett.
Har däremot erfarenhet från datorfirmor som lämnar mycket övrigt att önska när det gäller kundsupport.
Skall tillägga att jag har handlat från Kaffebrus utan problem i begynnelsen.

Det är när någonting går snett som det visar sig hur seriös en firma är. Själv skulle jag aldrig vare sig tjafsa med en kund eller ifrågasätta någonting som kunden inte skulle vara nöjd utan bara direkt fixa det. Oavsett om kunden har rätt eller fel.
Du tjänar alltid på det i alla sammanhang samt i förlängningen.

Få ett dåligt rykte kostar så oerhört mycket mer oavsett orsak.
 
Man får vad man betalar för.... hmmm
Men betalar väl för att få någonting?
Nåväl, ett seriöst bolag ersätter dig när någonting gåt snett.
Har inte att göra med vad en vara kostar.
Ofta är just kundsupporten det som skiljer företagen åt.

Ett val man får göra, naturligtvis. Men verksamhet av Kaffebrus-typ bygger på ett attraktivt pris och dito sortiment.

Tyvärr har asiatiska tillverkningsföretag en annan syn på var produktkontrollen skall göras än europeiska, och om man importerar därifrån är det ofrånkomligt att antingen Kaffebrus eller kunden gör slutkonntrollen. (Asiatiska leverantörer löser ofta sitt eget reklamationsproblem med en överleverans av varor, så att deras kund har några extra ex för att fixa reklamationer.) Tyvärr innebär ju sådant alltid dröjsmål och fraktkostnader om inte agenten kollar varorna på lagret - dyrt, dyrt....

Om man vill betala en högre kostnad för att minska de problemen kan man ju göra det genom att handla av de "dyrare" firmorna som antagligen har en bättre produktkontroll. Frågan är väl bara om det hela står i proportion till priset.

Den som är äventyrlig och vill spara kan ju handla direkt från kina via E-Bay-handlarna. HAr man tur med tull och skatt vinner man åtskilligt, speciellt på småplock.
 
Jag har bara mycket bra erfarenhet av Kaffebrus.

Grejerna man beställer kommer blixtsnabbt.
Har ringt ett par gånger och frågat om produkterna som jag
varit lite tveksam på, och de har varit oerhört tillmötegående
och hjälpsamma, kanon.

Jag har bara beröm i bagaget vad gäller Kaffebrus.

MVH Julle.
 
PS. Härligt trevlig stämning det börjar bli på det här stället, förresten. Utskällningar och sarkasm hej vilt i så gott som varenda tråd man kikar i numer. Lite synd kan man tycka, eftersom det trots allt är det enda stora svenska fotoforum. DS.

Kan bara hålla med, det är för dålig moderering på fotosidan tyvärr.
Jag var involverad i ett krig mellan Pc och MAC, det var pajkastning och dumförklaringar. Dock lämnade jag det innan det blev för tramsigt.

Kaffebrus har jag beställt två gånger ifrån och kära vänner ni som klagar.
Man får vad man betalar för, köper man pirat får man ta det som en chansning, antingen fungerar eller så fungerar det inte!

Summasummarum: Jag är extremt nöjd med kaffebrus eftersom jag vet vad jag beställer.

Ps..Jag ansöker härmed om att bli moderator.
 
Har beställt lite småprylar från kaffebrus vid några tillfällen. Beställde bl a en fjärrutlösare vid ett tillfälle och tyvärr funkade den inte tillfredsställande. Mailade, fick omedelbart svar, skickade tillbaka och nån dag senare hade jag en fungerande fjärrutlösare. Så bra service man kan begära.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.