Annons

Är Kaffebrus seriöst?

jaha......har fortfarande inte fått något batterigrepp (fast dom tidigare angett att dom skickat två stycken?). Jag har heller inte fått svar på mitt mail och det är ingen som svarar i telefon.

Hmm.......
 
Fördelen med Kaffebrus är att de verkar följa distansköplagen mycket väl.
I denna finns det angivet att företag som idkar försäljning via Postorder/Internet och skickar varor är skyldiga att se till att varan blir levererad, eller skicka ersättningsvara alternativt betala tillbaka hela köpsumman.

Jag hade en gång problem med att ett rör till bakgrundsrullar inte skickades med beställning - påpekade det och VIPS kom det ett nytt paket med de saknade delarna.

Högst profesionella enligt mig, kanske inte alltid bäst på kundkommunikation, men jag har bara positivt att säga i övrigt.
 
Tråkigt att sånt här händer, att företag backar och tyvärr skiter i konsumenten när det börjar bli problem. Har själv varit i samma sits. Det finns jättefina och bra butiker på nätet men i många fall om saker strular så blir de en tråkig process.

Det är inte riktigt som att kila ner på experts riktiga fotobutiker och få bra kontakt med dem där, 110% support för grejerna ( även efter garantin är slut. ) Ja. Jag passar mig för var jag köper saker idag. Då speciellt av källar-nissar som har ett litet lager i botten av ett hyreshus ute i någon avlägsen tätort.
 
Fördelen med Kaffebrus är att de verkar följa distansköplagen mycket väl.
I denna finns det angivet att företag som idkar försäljning via Postorder/Internet och skickar varor är skyldiga att se till att varan blir levererad, eller skicka ersättningsvara alternativt betala tillbaka hela köpsumman.

De senare inläggen i denna tråd tyder tyvärr inte direkt på att de följer den "mycket väl".
/L
 
De senare inläggen i denna tråd tyder tyvärr inte direkt på att de följer den "mycket väl".
/L

Jag dålig erfarenhet av kaffebrus.Beställde en vara och när den kom motsvarade den inte beskrivningen på nätet kvalitetsmässigt.
Kontaktade dom och blev lovad retur och kreditering till mitt visakort.Dom hämtade inte ut mitt returpaket trots påminnelse via mejl och telefonsamtal.Ofta inget svar på mejl eller telefon,

Kollade med posten i Ystad och dom hade 30 returpaket från kunder liggande som legat en längre tid på på posten.
Tydligen hade man satt det i system för att slippa betala tillbaka pengar till kunderna i första taget.
Efter påtryckningar på andra vägar hämtade dom ut mitt returpaket.
Dom tänkte bara hämta mitt paket och ett till och låta dom andra ligga kvar hos posten.Posten tvingade dom att hämta alla paketen.

Jag har efter många mejl och telefonsamtal fått kreditering på mitt
visakort.
Bortförklaringar med sjukdom m.m.Ja tycker 30 returpaket säger det mesta.
Det är bara att avgöra själv om tänka efter om man man vill handla från Kaffebrus.
 
Svar från Kaffebrus till Rune Karlsson (1943)

Rune Karlsson beställde den 15/1 en Beauty Dish av märket Speedlight Pro från oss.

Strax efter mottagande nyttjade kunden ångerrätten och skickade den 28/1 varan i retur till oss som REK.

Den 4/2 krediterade vi kundens kort efter godkännande av returen.

Tyvärr hinner vi inte alltid med att svara i telefon, därför ber vi kunder maila till oss för att kunna svara så fort vi kan.

Maila gärna oss direkt om ni har feedback eller undrar över något.

mvh
Henrik Nordström
Kaffebrus AB

Jag dålig erfarenhet av kaffebrus.Beställde en vara och när den kom motsvarade den inte beskrivningen på nätet kvalitetsmässigt.
Kontaktade dom och blev lovad retur och kreditering till mitt visakort.Dom hämtade inte ut mitt returpaket trots påminnelse via mejl och telefonsamtal.Ofta inget svar på mejl eller telefon,

Kollade med posten i Ystad och dom hade 30 returpaket från kunder liggande som legat en längre tid på på posten.
Tydligen hade man satt det i system för att slippa betala tillbaka pengar till kunderna i första taget.
Efter påtryckningar på andra vägar hämtade dom ut mitt returpaket.
Dom tänkte bara hämta mitt paket och ett till och låta dom andra ligga kvar hos posten.Posten tvingade dom att hämta alla paketen.

Jag har efter många mejl och telefonsamtal fått kreditering på mitt
visakort.
Bortförklaringar med sjukdom m.m.Ja tycker 30 returpaket säger det mesta.
Det är bara att avgöra själv om tänka efter om man man vill handla från Kaffebrus.
 
Jag har inte skrivit något tidigare i tråden, bara läst. Jag har heller ingen anledning att tycka något om kaffebrus, då jag inte haft med dem att göra i något ärende. Men,...

...när jag nu läste det sista inlägget från Henrik Nordström, skrämde Du iväg mig. Att näringsidkare inte har tid att svara sina kunder i telefon har jag hört till leda och om lönsamheten är så förtvivlat dålig i rörelsen att man inte anser sig ha råd med personligt bemötande per telefon, säger det mig att risken för nedläggning är så nära förestående att det är förenat med risk att handla av Er då garantireparationer och annat kan frysa inne.

Detta utsäger jag på inga vis i affekt, utan bara konstaterar att Du har hos mig diskvalificerat Dig som en eventuell detaljist att handla hos. Jag väljer uteslutande ställen att handla hos som inte betraktar kundens telefonsamtal som en störning i sysslorna som man inte anser sig tidvis hinna med utan som ett underbart tillfälle att tala IRL med en som eventuellt är på väg att betala en del av min lön.

Tack för ordet.
 
Jag har inte skrivit något tidigare i tråden, bara läst. Jag har heller ingen anledning att tycka något om kaffebrus, då jag inte haft med dem att göra i något ärende. Men,...

...när jag nu läste det sista inlägget från Henrik Nordström, skrämde Du iväg mig. Att näringsidkare inte har tid att svara sina kunder i telefon har jag hört till leda och om lönsamheten är så förtvivlat dålig i rörelsen att man inte anser sig ha råd med personligt bemötande per telefon, säger det mig att risken för nedläggning är så nära förestående att det är förenat med risk att handla av Er då garantireparationer och annat kan frysa inne.

Detta utsäger jag på inga vis i affekt, utan bara konstaterar att Du har hos mig diskvalificerat Dig som en eventuell detaljist att handla hos. Jag väljer uteslutande ställen att handla hos som inte betraktar kundens telefonsamtal som en störning i sysslorna som man inte anser sig tidvis hinna med utan som ett underbart tillfälle att tala IRL med en som eventuellt är på väg att betala en del av min lön.

Tack för ordet.

Konsumentmakt åt folket!
 
Tyvärr hinner vi inte alltid med att svara i telefon, därför ber vi kunder maila till oss för att kunna svara så fort vi kan.

Maila gärna oss direkt om ni har feedback eller undrar över något

Jag kan absolut respektera om Ni inte alltid har tid att svara i telefon, men enligt en del inlägg här svarar Ni heller inte på mail.
Problemet blir ju då att Ni överöses av ännu fler telefonsamtal/mail att hantera.
Att inte kommunicera är ju lite som att pinka på sig. Varmt o gott i början, men det blir snart kallt eländigt.

Även jag blir lite tveksam att göra affärer med Er när man läser denna tråd.
/L
 
Jag kan absolut respektera om Ni inte alltid har tid att svara i telefon, men enligt en del inlägg här svarar Ni heller inte på mail.
Problemet blir ju då att Ni överöses av ännu fler telefonsamtal/mail att hantera.
Att inte kommunicera är ju lite som att pinka på sig. Varmt o gott i början, men det blir snart kallt eländigt.

Även jag blir lite tveksam att göra affärer med Er när man läser denna tråd.
/L

Måste dessvärre hålla med föregående. Hade jag inte handlat tidigare hade jag diskvalificerat dem. Nu är jag "bara" övervägande tveksam till att anlita dem i framtiden - och i sådana fall absolut inte nyttja kortbetalning eller annan förhandsbetalning.

Har själv en fru som är egenföretagare med webbutik och jag förstår LITE förståelse för ert "försvarstal" - men som skrevs - att ge sig in och svara i tråden och DESSUTOM LÄMNA UT KUNDUPPGIFTER OCH INFORMATION OM KÖP är helt oacceptabelt (och dessutom brott mot personuppgiftslagen, tror jag)

Nu stänger jag ner mitt intresse för denna tråd, det kan inte annat än spåra ur när leverantören lagt sig i... Se till att genom kundvård vända trenden i diskussionstrådar som denna istället!
 
Kaffebrus ?

Beställde en del varor från Kaffebrus skulle lev fredag. Måndag lämnades paketet till posten i Ystad men för sent så först tisdag kväll anlände paketet till Malmö. Därefter gick det fortare och onsdag eftermiddag anlände paketet till min hemort. Kul tyckte jag och rusade till posten. Men icke sa nicke de ville ha betalt för pf men jag hade redan betalat för varorna med kort, så här blev det problem. Ville inte betala en gång till, litade inte på Firman att få tillbaka mina pengar. Ringde och mailade Kaffebrus och efter många turer så fick de kontakta posten och rätta till felet, Först fredag eftermiddag kundajag få mina varor! Inte kul med så massa problem och telsamtal och mail. Dåligt att sända paket med PF när man redan betalat! och hopplösa att få kontakt med per tel//Monica
 
Jag har handlat av Kaffebrus vid ett flertal tillfällen. Från någon hundralapp upp till många tusen kronor. Vid två av dessa tillfällen har jag haft frågor och mailat, vid alla dessa tillfällen har svar kommit, i något fall dröjde det en dag eller två.
Alla varor kom inom två arbetsdagar och de var väl packade.

Så sammanfattningsvis så kan jag bara ge dem 5 av 5 i betyg.

Någon pratade om kvalitet. Vissa saker är säkert sämre än betydligt dyrare märkesvaror. För mitt bruk så funkade det dock bra.

Att lämna ifrån sig uppgifter är inget jag drar mig för, de kan ändå lätt hittas på tex upplysning.se. Har du handlat med Visakort så har du försäkring inbyggt.
 
Jag startade den här gnälltråden i ren ilska eftersom Kaffebrusarna var helt oanträffbara på den telefontid dom angivit och mailtrafiken var i stort sett envägs.
Många ger dem plus och andra ger dem minus. Så kan man bedöma fler leverantörer även de mer etablerade.
Man får det man betalar för är en tes jag inte riktigt kan hålla med om då det gäller utrustning inom vårt område. Om en funktion utlovas är det leverantörens skyldighet att kontrollera att varan uppfyller kraven. I mitt fall fick jag en produkt vars elkontakt omöjligen kan ha uppfyllt de krav som finns inom EU. Den höll på att förstöra en av mina blixtar.
Slutligen , det som retade mig mest var det fåniga svaret jag fick från dem att bifoga underlag för de frimärken returfrakten kostade! På så vis deklarerade dom tydligt att dom sket i om jag skulle stanna kvar som kund och det är inte bara ohövligt utan väldigt obegåvat, rent affärsmässigt.
Ska vi stänga tråden och ta upp den då en annan leverantör beter sig illa? Det är bra att veta att man inte är ensam i såna här lägen.
 
Då har jag hamnat i samma visa med batterigreppet som Ulrika Bylund skrev om tidigare. Konsumentombudsmannen i kommunen man ska kontakta?
 
Fick batterigreppet i förra veckan. Fick även gråkort och blåsbälg som kompensation för den sena leveransen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.