Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Kaffebrus seriöst?

Tycker en del av resonemanget haltar lite här.

Bara för att du köper från ett företag som är billigare än andra så måste väl ändå förutsättningen vara att du skall få det du betalar för.

Annars bör det stå i annonsen eller företagets varudeklaration att du köper på egen risk, ev är grejen sönder eller kommer inte alls. möjligen fel sak.... och kvaliten är troligen helkass.
Om vi nu enbart inriktar oss på handel som sker innanför landets gränser så gäller konsumentlagarna mm.

Jag tycker inte det är acceptabelt att du skall förutsätta att grejer du handlar troligen inte funkar eller liknande bara för att priset är lägre. Säljaren skall tillhandahålla rätt saker och de skall funka.

Handlar du direkt med säljare utomlands, så blir det ofta en chansning.
 
Inte acceptabelt ... men kanske realististiskt.
Ska det bli billigt får dom nog spara över hela linjen.
 
Säljaren skall tillhandahålla rätt saker och de skall funka.

Beskriver du inte postorderföretagets dilemma?

Det är kunden som beställer... och "rätt sak" blir kundens eget ansvar.

Saken skall funka, och det vet man... närdå? Dilemmat är ju att en öppnad och provad kartong skapar frågor om vem som haft den innan, en ordentlig kontroll kostar pengar. Lågt pris är också en kvalitet och postorderfirmans bästa argument.

Jag tycker att bra beskrivningar och bra retur-rutiner är vad man skall kräva av Kaffebrus (typ) och service utöver det får man förstås betala extra för. Det gör ju många också.
 
Censur

Kan bara hålla med, det är för dålig moderering på fotosidan tyvärr.
Jag var involverad i ett krig mellan Pc och MAC, det var pajkastning och dumförklaringar. Dock lämnade jag det innan det blev för tramsigt.

Kaffebrus har jag beställt två gånger ifrån och kära vänner ni som klagar.
Man får vad man betalar för, köper man pirat får man ta det som en chansning, antingen fungerar eller så fungerar det inte!

Summasummarum: Jag är extremt nöjd med kaffebrus eftersom jag vet vad jag beställer.

Ps..Jag ansöker härmed om att bli moderator.

Skitbra att det inte censureas för mycket i forumet. Folk ska få tycka och säga vad de vill så länge det inte är hotfulla personangrepp. Mår man dåligt av vad som står i en tråd så får man väl sluta läsa just den tråden då.
 
Klimatet speglar väl bara hur det ser ut i samhället i övrigt, det blir vanligare med "fingrar" i trafiken och folk som är grininga i butiker osv. Vissa tar ut sina frustrationer genom att vara snarstucken i webdiskussioner. Tyck lite synd om sådana istället för att reta upp er på dom.
 
Nu är jag en nöjd kund !

Idag fick jag rätt grejer till slut.
Dessutom som plåster på såren lite extragrejer !
"Det är mänskligt att fela." Händer även vid mycket sällsynta tillfällen mej själv.....
 
Kaffebrus säljer billiga grejor, vill man ha kvalitet så är det märkesgrejor som gäller, det är min erfarenhet. Har köp en del grejor av KB och de är ok.
 
Jag är lite förbannad.....Jag beställde ett batterigrepp från KAFFEBRUS och det levererades den 9/2.......Men det har fortfarande inte kommit. Jag mailade och påtalade detta och dom skickade ett nytt i måndags........som inte heller har kommit. Hade väl varit skitsamma - om jag inte betalat det redan!!!!!

Det har aldrig varit några problem tidigare.....Men jag gillar inte detta! Speciellt inte eftersom jag redan betalat för det.
 
Tagga ned lite, kaffebrus är i högsta grad seriöst. Jag skulle lägga skulden på transporten, paket kommer trots allt bort eller tar en omväg.

Har beställt mkt cykelprylar från tyskland och i hälften av fallen har det skadats i frakten. En gång var det så illa att paketet såg ut att ha blivit överkört av en ångvält. Ingen ersätting från posten, handlaren i tyskland fick betala kalaset för förstörda delar samt kontant ersättning för lackskador. Enl. posten skall det klara att tappas från hög höjd och dessutom kunna bära 60 kilos last från alla riktningar. Helt orimligt om man nu inte slår in godset i en trälåda.
 
Tagga ned lite, kaffebrus är i högsta grad seriöst. Jag skulle lägga skulden på transporten, paket kommer trots allt bort eller tar en omväg.

Har beställt mkt cykelprylar från tyskland och i hälften av fallen har det skadats i frakten. En gång var det så illa att paketet såg ut att ha blivit överkört av en ångvält. Ingen ersätting från posten, handlaren i tyskland fick betala kalaset för förstörda delar samt kontant ersättning för lackskador. Enl. posten skall det klara att tappas från hög höjd och dessutom kunna bära 60 kilos last från alla riktningar. Helt orimligt om man nu inte slår in godset i en trälåda.

Jo, men TVÅ ggr?
 
Kaffebrus är inget transportföretag! Alla paket jag fått från Kaffebrus (åtskilliga!) har aviserats via SMS så att jag kunnat gå till ICA-butiken och hämtat mitt paket dagen efter, innan avin har kommit i postlådan! Det är inget ovanligt idag att paket försvinner på vägen. Bovar och banditer finns överallt men räkna inte in kaffebrus bland dem!
 
Kaffebrus är inget transportföretag! Alla paket jag fått från Kaffebrus (åtskilliga!) har aviserats via SMS så att jag kunnat gå till ICA-butiken och hämtat mitt paket dagen efter, innan avin har kommit i postlådan! Det är inget ovanligt idag att paket försvinner på vägen. Bovar och banditer finns överallt men räkna inte in kaffebrus bland dem!

Jag har inte heller haft några problem med dom innan.....Men att samma vara försvinner på vägen TVÅ ggr inom loppet av två veckor tycker i alla fall jag är lite märkligt.
 
Jag har blandade erfarenheter av Kaffebrus. Oftast har jag fått precis det jag beställt, någorlunda snabb leverans och varorna har motsvarat förväntningarna.

Men sist jag handlade levererade de en billigare produkt (som dessutom hade varit uppackad) men tog betalt för den jag beställt -- och svarade inte på mejl när jag påpekade felleveransen. Det handlade om så lite pengar att jag inte orkar bråka, men några fler beställningar lär det inte bli.
 
Jag har inte heller haft några problem med dom innan.....Men att samma vara försvinner på vägen TVÅ ggr inom loppet av två veckor tycker i alla fall jag är lite märkligt.

Inte bara märkligt i mina ögon. Helt orealistiskt!
Skulle förvåna mig mkt om de skickar paket utan att få kolliid, de har ju säkert någon form av avtal med en speditör (Posten?) så kostnaden blir ju inte speciellt hög.

Mitt tips är att de inte levererat, men det är min högst personliga åsikt.
/L
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.