Makten
Aktiv medlem
34,5 mm och f/3.Vet någon vat x100 optik skulle motsvara i bländare på fullformat, i skärpedjupet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
34,5 mm och f/3.Vet någon vat x100 optik skulle motsvara i bländare på fullformat, i skärpedjupet?
34,5 mm och f/3.
Nu får väl folk ta och kalla mig idiot men jag sålde allt japanskt och beställde mig en portugisisk tysk mätsökare. Fick tag på en ny för " bara" 49kkr om nu inte rajala strular till det alltför mycket....
Voigtländern ser mycket fin ut, de bilder jag sett har det inte varit något fel på heller. Slipper du bara samma problem som Makten blir du säkert hur nöjd somhelst
Tänk om det bara fanns en 35/1.4 i den storleken till min 5D... jag får snegla på Samyang 35/1.4 istället, som är en riktig bjässe i jämförelse.
Men nu ska jag inte driva tråden åt fel håll.
Voigtländern ser mycket fin ut, de bilder jag sett har det inte varit något fel på heller. Slipper du bara samma problem som Makten blir du säkert hur nöjd somhelst
Tänk om det bara fanns en 35/1.4 i den storleken till min 5D... jag får snegla på Samyang 35/1.4 istället, som är en riktig bjässe i jämförelse.
Men nu ska jag inte driva tråden åt fel håll.
Nackdelen med Voigtländern är att den skiftar fokus, det syns väldigt tydligt på M9an. Hade den bara vart riktigt skar på på största bländaren så hade det väl kunnat funka. Men det är den tyvärr inte. Det skiljer lite från exemplar till exemplar. Så det är väl en bra idé att börja spara till bättre Leica eller Ziess objektiv.
Jo jag ska göra mig av med min M6 TTL så jag får ihop lite slantar till zeiss optik, leica är fortfarande på tok för dyrt......
Ja men frågan är hur bra r gluggar fungerar på m hus....
Finns faktiskt adaptrar, fast jag antar att du förlorar kopplingen till mätsökaren. Tanken var mer att du kan "uppleva" Leica känslan för en mindre penning om du så vill (kanske mest för dem som läser denna tråd och går i samma tankar som du, men som ännu inte har sålt sin DSLR).