Har följt denna tråd & gjort nåt litet inlägg, ser nu titeln igen.
Ja jag tycker nog att du är ute och cyklar lite
Ta detta på rätt sätt nu. Vi snackar dyra saker, M. När jag funderar på en kamera, ett objektiv, mm, så läser jag på något sanslöst, googlar samt kollar in fs & frågar. Sen så brukar jag ge mig ut i verkligheten & känna på prylen i fråga.
Det slog mig att du inte visste att M8 har tidsautomatik, du har mao inte kollat nåt alls? Du var ju tom inne på M9 & verkar lixom inte ha kollat nåt, bara kommer in & frågar här om en kamera som kostar 55k!
55 papp kommer jag aldrig att lägga på ett kamerahus, ja med dagens penningvärde då, men oberoende av vad jag köper för fotopryl så lusläser jag allt samt försöker få testa. Har gått ett tag sen du startade denna tråd nu & du verkar inte ha kollat på en M-digital eller sökt nån annan information än i denna tråd, eller?
Jo, nog cyklar du lite
Tag detta rätt nu, en X100 blir peffe för dig & om den inte blir det så köper jag den gärna av dig
För övrigt så tänker jag ibland att om jag vann den där stora summan så skulle jag köpa M9 med tre drömobjektiv. När jag sen tittar på vad det skulle kosta så blir jag på nåt sätt äcklad, det är ju så snuskigt dyrt!
Men en sån med en 35:2.0 om några år kanske...
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så finns det mycket att läsa om dessa kameror på nätet...
//Larsa, Som sålt bort en stor DSLR utrustning & köpt en liten olympus e - p1, kör bara 17 : 2.8, ekv 35mm...