Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mattsen skrev:
Det är därför press och annan media borde granskas hårdare och ifrågasättas mkt oftare. De blir något av en ofta felaktig "folkets röst" -



Glöm inte människor som deltar i medierna!

Ang ditt "Nyanserade" inlägg islam/kristendom.
Känner och har jobbat med muslimer,och ingen av dom har varit för burka eller att dom anser att mannen är mer värd än kvinnan.Du har kanske på verkats av medier.Det finns olika tolkningar av bibeln likväl som koranen.Kunde bara inte låta ske oemotsagt!
 
kiwawa skrev:
Känner och har jobbat med muslimer,och ingen av dom har varit för burka eller att dom anser att mannen är mer värd än kvinnan.Du har kanske på verkats av medier.Det finns olika tolkningar av bibeln likväl som koranen.Kunde bara inte låta ske oemotsagt!

Jag betvivlar inte alls att det finns muslimer som har den inställning du beskriver.
Frågan är dock om denna grupp är i minoritet eller majoritet.
Om jag ska ta Islam på allvar (gäller för övrigt alla religioner) så krävs nog en rejäl ombearbetning av deras regelbok.
 
hansen2 skrev:
Om både självkänsla och identitet sitter i tuttarna fyller de ju ingen funktion om de inte visas upp lite då och då, oavsett sammanhang :)

/Johan

Ett solklart exempel på ett uttalande som JAG anser "kvinnoförnedrande" eller kränkande. Eller ska jag säga individförnedrande.
 
Mattsen skrev:
Jag betvivlar inte alls att det finns muslimer som har den inställning du beskriver.
Frågan är dock om denna grupp är i minoritet eller majoritet.
Om jag ska ta Islam på allvar (gäller för övrigt alla religioner) så krävs nog en rejäl ombearbetning av deras regelbok.
Frågan i denna diskussion är inte alls om vilken grupp är i majoritet eller inte,frågan är hur du påverkas av medier.Matas du med ett onyanserat budskap blir det en normalitet,gäller såväl bibeln,koranen,expressen slitz osv osv.
 
För att det ska bli lite jämnvikt... kan väl de som vill skapa en ny "tidning" (eller något liknande) med bara "hängbröst". ;o))
Visa den ärlig bilden av kvinnan!
Jag menar övervägande av den kvinnliga befolkningen har ju trots allt "hängbröst".

Sedan kan ju människor köpa den tidning som tilltalar dom mest.
För det ena behöver ju inte utesluta den andra.
 
evalisen skrev:
För att det ska bli lite jämnvikt... kan väl de som vill skapa en ny "tidning" (eller något liknande) med bara "hängbröst". ;o))
Visa den ärlig bilden av kvinnan!
Jag menar övervägande av den kvinnliga befolkningen har ju trots allt "hängbröst".

Sedan kan ju människor köpa den tidning som tilltalar dom mest.
För det ena behöver ju inte utesluta den andra.

Ja! mycket bra idé! Skulle va intressant att se/läsa den tidningen, jag lovar att köpa en prenumeration. Om ingen vill ta på sig det jobbet så kanske en websight? Modellfoto med moral och ideal och blickar som alla gillar.
 
Mattsen skrev:
Men nära nog dagligen dyker nås man av "nyheter" hur j_a skruvad attityden till - ja inte ens naket och knappt ens halvnaket på bild är i detta nymoralismens land som tycks ha blivit helt hjärntvättat av moralpanikister.
Men nära nog dagligen nås man av "nyheter" som visar hur jävla skruvad attityden till kvinnokroppen är. Plötligt ska vilken bild som helst vara mer eller mindre naken för att duga. Man undrar vem det är som är hjärntvättad.

Kan inte annat än undra, vad var det som gick så snett egentligen. Vilka grupper är det som ligger bakom.
Ja, jag undrar också verkligen vad som gick snett, och vilka grupper som ligger bakom den sjuka kvinnosynen.

Denna klappjakt så fort en tjej vill "visa sig lite" är för mig rent ut sagt vidrig och ja, jag kan verkligen känna avsky ibland mot den mobb som verkar ha tappat all form sans och logik i deras vansinnesraseri mot en tjej/kvinna så fort hon bara antyder att hon vill visa lite av sin kvinnliga charm och förförelsesida. Det blir sexistiskt, förnedrande (trots at thon själv ej ens tänkt tanken) och varför inte som en produkt av det patriarkala grismanssamhället, Nej fy fan ärligt talat för denna vridna "kvinnosyn"!
Rakt omvänt resonemang från mig riktat till dig då.

Du borde tänka lite längre än din korta näsa räcker. Alla tycker inte som du, och du sitter INTE på alla de rätta svaren.



evalisen skrev:
För att det ska bli lite jämnvikt... kan väl de som vill skapa en ny "tidning" (eller något liknande) med bara "hängbröst". ;o))
Visa den ärlig bilden av kvinnan!
Jag menar övervägande av den kvinnliga befolkningen har ju trots allt "hängbröst".
Sen när är naturliga bröst = hängbröst? De som viker ut sig är inte direkt så gamla att barnafödande och sådant brukar spela in. Ändå har de ofta tryckt in så överdrivna implantat att tuttarna ser ut som om de vore knallhårda. Vem vill ha såna? Helt obegripligt.
 
Makten skrev:


Sen när är naturliga bröst = hängbröst? De som viker ut sig är inte direkt så gamla att barnafödande och sådant brukar spela in. Ändå har de ofta tryckt in så överdrivna implantat att tuttarna ser ut som om de vore knallhårda. Vem vill ha såna? Helt obegripligt.

Det som jag tycker är obegripligt är att man försöker trycka ner tjejer som väljer att göra en operation med sin egen kropp. Hennes eget val som hon stått inför och säkert mått riktigt dåligt och beslutat att göra det här... säkert inte helt lätt att lägga sej på operationsbordet och ta risken... men det värsta kommer sedan... alla som ska moralisera och trycka ner!

Jag skrev hängbröst som citat! Det borde räcka som svar på din fråga... eller du kanske kände dej kränkt?
 
Makten skrev:
De som viker ut sig är inte direkt så gamla att barnafödande och sådant brukar spela in. Ändå har de ofta tryckt in så överdrivna implantat att tuttarna ser ut som om de vore knallhårda. Vem vill ha såna? Helt obegripligt.
Du borde tänka lite längre än din korta näsa räcker. Alla tycker inte som du, och du sitter INTE på alla de rätta svaren. När du själv säger att du inte begriper varför, anser du dig då ha koll på vad som borde göras eller vad som är fel?
 
evalisen skrev:
För att det ska bli lite jämnvikt... kan väl de som vill skapa en ny "tidning" (eller något liknande) med bara "hängbröst". ;o))
Visa den ärlig bilden av kvinnan!
Jag menar övervägande av den kvinnliga befolkningen har ju trots allt "hängbröst".
Är du verkligen säker på det? Men spelar roll, jag tycker iaf också att det borde visas mer naturlig nakenhet för att visa att det är naturligt, men speciella tidningar ska väl ändå inte behövas för det?
 
Makten skrev:
Sen när är naturliga bröst = hängbröst? De som viker ut sig är inte direkt så gamla att barnafödande och sådant brukar spela in. Ändå har de ofta tryckt in så överdrivna implantat att tuttarna ser ut som om de vore knallhårda. Vem vill ha såna? Helt obegripligt.


ja, det är helt obegripligt, om min tjej skulle komma hem med sådana skulle jag inte kunna vidröra dem tror jag.. men det ger inte folk rätten att skriva elaka kommentarer som inte leder till nånting annat än irritation. Men det är inte bara omgjorda bröst som ni med moral klagar på. det är ju mer att hon poserar sexigt och tvi och usch ser kåt ut.. det får man bannemig inte göra! en kille-ok, men en tjej??? ne ska vara bakifrån och gärna svartvitt eller sepia och då isåfall med förbehåll att tjejen inte visar någon form av antydning till att hon vill spela på sexighet,, ingen tungspets för guds skull, ingen putande mun,inget svankande! ska vara helt neutralt helst.
 
lottawe skrev:
Är du verkligen säker på det? Men spelar roll, jag tycker iaf också att det borde visas mer naturlig nakenhet för att visa att det är naturligt, men speciella tidningar ska väl ändå inte behövas för det.
Säker på vad?
Jag struntar faktiskt fullständigt om det visas naturliga bröst eller inte i tidningar... jag har inga pekpinnar mot det. Så för mej spelar det absolut ingen roll med en ny tidning... det var ett förslag till dom som vill se/göra mera "naturlig" bilder. Till dom som klagar på all denna "plastighet".

Jag tycker inte att man utesluter det ena eller det andra!
Varesej om tjejen/killen opererat sina bröst.
 
lottawe skrev:
Är du verkligen säker på det? Men spelar roll, jag tycker iaf också att det borde visas mer naturlig nakenhet för att visa att det är naturligt, men speciella tidningar ska väl ändå inte behövas för det?

jag tror stenhårt på en sådan ny tidning.. med modeller som inte är plastiga och som inte är rakade, etc. naturliga rynkor ej bortputsade ..

Det skulle ju skapa en efterfrågan iallafall och det skulle fotas sådana bilder och det idealet skulle komma med.
 
evalisen skrev:
Det som jag tycker är obegripligt är att man försöker trycka ner tjejer som väljer att göra en operation med sin egen kropp. Hennes eget val som hon stått inför och säkert mått riktigt dåligt och beslutat att göra det här... säkert inte helt lätt att lägga sej på operationsbordet och ta risken... men det värsta kommer sedan... alla som ska moralisera och trycka ner!
Vem har tyckt ner vem? Det finns ju en anledning till att tjejen valt detta, och det måste ju rimligen vara att hon tror att det är så folk vill att man ska se ut. Om jag då skriver att jag INTE gillar det, så borde det väl vara bra? Jag framför att det duger som det är. Är det att trycka ner någon?

Edit: Dessutom är jag inte alls säker på att det alltid beror på att man mått dåligt, i alla fall inte när det gäller utvikningsdamer. De vet helt enkelt att de lättare får jobb om de har stora bröst, och då blir det en investering. Det är helt absurt tycker jag.

Jag skrev hängbröst som citat! Det borde räcka som svar på din fråga... eller du kanske kände dej kränkt?
Du citerade inte direkt nån speciell, och i ett så ospecifierat sammanhang så uppfattade jag det som att normala bröst per definition skulle vara hängbröst. Så är det säkert en del som tycker.

bEPH skrev:
När du själv säger att du inte begriper varför, anser du dig då ha koll på vad som borde göras eller vad som är fel?
Nej, men jag tycker mig nog värna mer om individen än vad herr Larsson gör. Det framgår med stor tydlighet att det är egoism som driver honom.
Jag är verkligen ingen "moralkärring", men jag tycker det är trist att kvinnor ska känna så stor press på sig att de börjar operera sig. Jag skiter ganska ordentligt i om jag matas med såna bilder, för det är inte jag som tar skada.

tbmac skrev:
ja, det är helt obegripligt, om min tjej skulle komma hem med sådana skulle jag inte kunna vidröra dem tror jag.. men det ger inte folk rätten att skriva elaka kommentarer som inte leder till nånting annat än irritation. Men det är inte bara omgjorda bröst som ni med moral klagar på. det är ju mer att hon poserar sexigt och tvi och usch ser kåt ut.. det får man bannemig inte göra! en kille-ok, men en tjej??? ne ska vara bakifrån och gärna svartvitt eller sepia och då isåfall med förbehåll att tjejen inte visar någon form av antydning till att hon vill spela på sexighet,, ingen tungspets för guds skull, ingen putande mun,inget svankande! ska vara helt neutralt helst.
Jag tycker att det är helt okej. Men det måste kunna kritiseras om det blir överdrivet. Det är skillnad på en sexig bild och en bild som visar en kropp som en produkt.
 
Makten skrev:
Vem har tyckt ner vem? Det finns ju en anledning till att tjejen valt detta, och det måste ju rimligen vara att hon tror att det är så folk vill att man ska se ut. Om jag då skriver att jag INTE gillar det, så borde det väl vara bra? Jag framför att det duger som det är. Är det att trycka ner någon?

Edit: Dessutom är jag inte alls säker på att det alltid beror på att man mått dåligt, i alla fall inte när det gäller utvikningsdamer. De vet helt enkelt att de lättare får jobb om de har stora bröst, och då blir det en investering. Det är helt absurt tycker jag.


Du citerade inte direkt nån speciell, och i ett så ospecifierat sammanhang så uppfattade jag det som att normala bröst per definition skulle vara hängbröst. Så är det säkert en del som tycker.



Du tycker INTE om brösten! Det är du det... tror du tjejerna också tycker dom är fula? Är det därför dom opererar sej?

Sen detta med att alla tjejer skulle göra precis vad killar vill... herre vilken värld lever en del i??
Tjejer gör tydligen inget som dom själva vill... slavar tjejerna under killar är det det ni vill ha sagt??
För då kan jag tala om att alla kvinnor jag känner är väldigt starka individer och gör precis som dom själv vill.
 
tbmac skrev:
ja, det är helt obegripligt, om min tjej skulle komma hem med sådana skulle jag inte kunna vidröra dem tror jag.. men det ger inte folk rätten att skriva elaka kommentarer som inte leder till nånting annat än irritation. Men det är inte bara omgjorda bröst som ni med moral klagar på. det är ju mer att hon poserar sexigt och tvi och usch ser kåt ut.. det får man bannemig inte göra! en kille-ok, men en tjej??? ne ska vara bakifrån och gärna svartvitt eller sepia och då isåfall med förbehåll att tjejen inte visar någon form av antydning till att hon vill spela på sexighet,, ingen tungspets för guds skull, ingen putande mun,inget svankande! ska vara helt neutralt helst.
"Vi" med moral??
Har inte "ni"moral?
Det är ju för sorgligt.
Försök att konsumera "mainstreammedia"och hitta naturlig nakenhet,finns inte!Man SKA se kåt ut,man SKA se ut som att man enbart är "sexig"
Och detta för "vi"vidare till ungdomar.
 
evalisen skrev:
Du tycker INTE om brösten! Det är du det... tror du tjejerna också tycker dom är fula? Är det därför dom opererar sej?

Sen detta med att alla tjejer skulle göra precis vad killar vill... herre vilken värld lever en del i??
Tjejer gör tydligen inget som dom själva vill... slavar tjejerna under killar är det det ni vill ha sagt??
För då kan jag tala om att alla kvinnor jag känner är väldigt starka individer och gör precis som dom själv vill.
Om alla kvinnor nu är så starka, varför begriper de inte att man inte behöver operera brösten för att duga?

Edit: Och jag menar förstås duga inför alla andra, inte bara inför män.
 
evalisen skrev:
Alltså vem sjutton har sagt att dom gör det för att duga???
Jag sade det nu. Har du nån bra förklaring?

Edit: Du skrev ju själv om att må dåligt var en anledning. Varför i helvete mår man dåligt tror du? För att man känner att man duger???
 
Makten skrev:
Jag sade det nu. Har du nån bra förklaring?

Jo jag hörde det... alltså så jäkla trist med dessa förutfattade meningar.

Fråga den tjej som har gjort det så får du svaret... sen kan du fortsätta och fråga en till och en till och en till... du kommer få många svar det kan jag lova.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.