Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det omogna män som gör slitzbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
.Z. skrev:

EDIT: Ska erkänna att jag inte bläddrat i en Slitz på många år så egentligen så ska jag väl hålla käft, kanske har blivit en oerhörd omvälvning på senaste tiden? Det jag dock ofta tycker är dåligt är de tjejbilder jag ser här på FS, det är väl dom jag tänker mest på...

Jag har inhandlat tidningar typ Moore nån gång. Inte för att bländas av fotografiska mästerverk, mer för att kika på ljussättning mm. Ett o annat reportage kan oxå va intressant att läsa. Visst, dessa bilder är väl ganska trista, sett med en någorlunda ambitiös fotografs ögon. Och precis som någn skrev så är det business och inte mkt annat det handlar om.

Hmm, nu vet jag inte varför även denna tråd, som de flesta som handlar om "flickfotografi, skata men säkert alltid kommer att beröra "Zlitzbilder".

Var och en är väl nöjd med sin genre inom foto kan jag tänka. Vad jag ville komma fram till förut var att det är en större utmaning att plåta en tjej än en "xxxxxx" (fyll i vad du vill så trampar jag ingen på tårna) just därför att många ser dessa bilder som "dussinbilder". Sen skiter jag personligen fullständigt i vad andra har för åsikter om mitt huvudintresse av fotografin. Det skulle väl gå att starta oräkneliga gnälltrådar om "dussinbilder" här på FS - husdjur, turning torso, gulliga ungar osv... Hade "tjejbilderna" helt försvunnit här från FS hade det ju totalt blivit ett antal tusen mindre bildtittar varje vecka om man kikar under olika bilder hur ofta de visas. Både fjärils- och tjejfotografer är nybörjare i början och gör samma misstag. Så det är väl knappast konstigt att det relativt ofta dyker upp bilder som är tämligen slätstrukna både estetiskt och tekniskt.

Läste en gång i en tidning eller på nätet... eller någonstans.
Det lät ungefär såhär.

Tänk om man skulle kunna leva på att ta de bilderna man vill... men så har det aldrig varit. Så ofta tar man bilderna man inte vill för att senare ta de man vill.

Mycket handlar om vilja .. men mest om pengar.

Oj, nu är tråden lite överspelad. Men jag upptäckte att jag skrev fel i första inlägget, det skulle vara "otrogna" i stället för "omogna".

Sorry, men det blev ju en intressant diskussion ändå;-)

Tomasz skrev:
Oj, nu är tråden lite överspelad. Men jag upptäckte att jag skrev fel i första inlägget, det skulle vara "otrogna" i stället för "omogna".

Sorry, men det blev ju en intressant diskussion ändå;-)

Hehe. Inte helt orimligt antagande kan man tro. :)

Jag tror att det kanske är som så att unga"omogna"killar får en adralinkick av att fotografera unga,vackra,smala nakna tjejer.Dom fotograferar aldrig mulliga tjocka tjejer eller mogna damer.
Äldre karar har ledsnat på sin mulliga fru och får något annat än en adralinkick.
Unga tjejer har sett andra fotografera och apar efter.En del försöker fota sin själ och då kan det bli lite sådant.
Många har väl lite böjelser .Ta tillexempel en jägare,han får också en adralinkick när han får döda ett djur.Nu finns det kvinnor som har börjat döda djur.För att bli erkända så gör dom som mannen.Jag frågade en jägare om dödandet och han sa att han gjorde det för att jag inte skulle krocka med något djur.
Jag frågade också en fotograf varför han fotade nakna tjejer och han sa att det hade man gjort inom konsten sen dom uppfan den.Jag frågade om man vålltog kvinnor sedan neandertalarna är det då ok att göra det nu också.Nu är det inte tillåtet att göra det,men om det var tillåtet.Min fru är lite mullig och 54 men jag fotar inte henne naken.Jag får inte det.
FH Kenneth

Är det omogna män som rackar ner på andras bilder?

Är det inte lite omoget att racka ner på andra genres i stället för att fokusera på det man är intresserad av och låta bli att titta på resten?

Jag har inte läst hela tråden så det kanske redan är sagt men jag är så trött på att det så ofta måste klagas över vad andra tar för bilder.

Respektera andra människor, deras val, intressen och motiv i stället för att ge dem etiketter som omogna om ni själva vill uppfattas som mogna.

KenNeth skrev:
Jag tror att det kanske är som så att unga"omogna"killar får en adralinkick av att fotografera unga,vackra,smala nakna tjejer.Dom fotograferar aldrig mulliga tjocka tjejer eller mogna damer.
Äldre karar har ledsnat på sin mulliga fru och får något annat än en adralinkick.
Unga tjejer har sett andra fotografera och apar efter.En del försöker fota sin själ och då kan det bli lite sådant.
Många har väl lite böjelser .Ta tillexempel en jägare,han får också en adralinkick när han får döda ett djur.Nu finns det kvinnor som har börjat döda djur.För att bli erkända så gör dom som mannen.Jag frågade en jägare om dödandet och han sa att han gjorde det för att jag inte skulle krocka med något djur.
Jag frågade också en fotograf varför han fotade nakna tjejer och han sa att det hade man gjort inom konsten sen dom uppfan den.Jag frågade om man vålltog kvinnor sedan neandertalarna är det då ok att göra det nu också.Nu är det inte tillåtet att göra det,men om det var tillåtet.Min fru är lite mullig och 54 men jag fotar inte henne naken.Jag får inte det.
FH Kenneth

Kan nog inte hålla med att man får en kick av själva dödandet - då hade jag nog snarast gått till en psykiatiker efter stark psykofarma. Man får en kick att vara ute i skogen, att vara nära naturen och säkert får grottmannen i oss en hel del erkännande när man väl lyckas nerlägga ett byte. Att säga att jägare njuter av att döda är väl magstarkt.

De damer som jagar som jag känner har inte någon väsenskilld uppfattning om jakten mot vad jag har. Tror detta gäller även kvinnliga fotografer av manligt lammkött. Vi alla tycker mer om att fota det som uppfattas vackert än det som uppfattas fult - är väl inte så konstigt; eller fotograferar du ruttna äpplen i fruktskålen när du skapar stileben? Själv skulle jag dock aldrig komma på tanken att fota nån, ful eller vacker, som inte ville bli fotad. De negativa kan hävda att kvinnor utnyttjas etc, men jag skulle gärna haft lite bilder från när jag var ung o vacker (om jag någonsin varit det he he) på mitt nattduksbord när jag är gammal...

Mvh
Bengus

KenNeth skrev:
FH Kenneth

Värsta jä--a BS jag läst på FS på länge. Gå o lägg dej!

Men, det är inte likt dig heller att vara så hård KG. Och Oscar, det var det här jag syftade på:
"Respektera andra människor, deras val, intressen och motiv i stället för att ge dem etiketter som omogna om ni själva vill uppfattas som mogna."

Jag drog väl till med en avsiktlig övertolkning för att visa att jag inte alltid kan hålla med om det du skriver. Det hörde ju inte till ämnet, så jag ber om ursäkt.

Nu har jag vimsat tillräckligt i den här tråden, ska nyktra till och försöka komma med något vettigt inom kort.

Inte för att det har ett vitten med ämnet att göra, men visst kan nån respektera en nazist som människa, förmodar jag, utan att alls sympatisera med hans/hennes åsikter. Fast just i det fallet känns det extra svårt *s*.

KG jag ber om ursäkt att jag finns till.Jag tar tillbaka alla mina åsikter och lovar att frånomed nu inte yttra mig mer.Om jag inte bett dig om lov först.Men eftersom du respekterar natzister så hoppas jag att du kan förlåta mig mitt dumma tilltag att skriva mer i denna sak.Som männika kanske jag inte är helt borta.
Din underdånige Kenneth

HDFS) (KGS skrev:
Inte för att det har ett vitten med ämnet att göra, men visst kan nån respektera en nazist som människa, förmodar jag, utan att alls sympatisera med hans/hennes åsikter. Fast just i det fallet känns det extra svårt *s*.

Jag håller med och försöker att respektera alla människor, inklusive nazister, som människa. Jag respekterar till och med deras rätt att tycka som de gör, men jag kan i fallet nazister inte respektera deras övertygelse, eftersom den är inskränkt och inte respekterar andra människor och deras livsval.

KenNeth skrev:
KG jag ber om ursäkt att jag finns till.Jag tar tillbaka alla mina åsikter och lovar att frånomed nu inte yttra mig mer.Om jag inte bett dig om lov först.Men eftersom du respekterar natzister så hoppas jag att du kan förlåta mig mitt dumma tilltag att skriva mer i denna sak.Som männika kanske jag inte är helt borta.
Din underdånige Kenneth

Puss gubben!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar