Mattsen
Aktiv medlem
.Z. skrev:
EDIT: Ska erkänna att jag inte bläddrat i en Slitz på många år så egentligen så ska jag väl hålla käft, kanske har blivit en oerhörd omvälvning på senaste tiden? Det jag dock ofta tycker är dåligt är de tjejbilder jag ser här på FS, det är väl dom jag tänker mest på...
Jag har inhandlat tidningar typ Moore nån gång. Inte för att bländas av fotografiska mästerverk, mer för att kika på ljussättning mm. Ett o annat reportage kan oxå va intressant att läsa. Visst, dessa bilder är väl ganska trista, sett med en någorlunda ambitiös fotografs ögon. Och precis som någn skrev så är det business och inte mkt annat det handlar om.
Hmm, nu vet jag inte varför även denna tråd, som de flesta som handlar om "flickfotografi, skata men säkert alltid kommer att beröra "Zlitzbilder".
Var och en är väl nöjd med sin genre inom foto kan jag tänka. Vad jag ville komma fram till förut var att det är en större utmaning att plåta en tjej än en "xxxxxx" (fyll i vad du vill så trampar jag ingen på tårna) just därför att många ser dessa bilder som "dussinbilder". Sen skiter jag personligen fullständigt i vad andra har för åsikter om mitt huvudintresse av fotografin. Det skulle väl gå att starta oräkneliga gnälltrådar om "dussinbilder" här på FS - husdjur, turning torso, gulliga ungar osv... Hade "tjejbilderna" helt försvunnit här från FS hade det ju totalt blivit ett antal tusen mindre bildtittar varje vecka om man kikar under olika bilder hur ofta de visas. Både fjärils- och tjejfotografer är nybörjare i början och gör samma misstag. Så det är väl knappast konstigt att det relativt ofta dyker upp bilder som är tämligen slätstrukna både estetiskt och tekniskt.