** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Är det något fel på mig?

Produkter
(logga in för att koppla)
Men har du bara nått till en NX11 än så kan du hålla samma takt i säkert ett år till innan du kommer upp till riktiga kameror ;-)

Nu har jag visserligen inte sålt några bilder och min första riktiga kamera var en semipro så jag har inte bytt lika mycket, men annars känner jag igen mitt eget första år i det du skriver! Det är bara att köra på, men glöm inte att äta och sova emellanåt! Det går att kombinera foto med ett fungerande liv i samhället, iallafall om man anpassar samhället lite ;-)

Men har du bara nått till en NX11 än så kan du hålla samma takt i säkert ett år till innan du kommer upp till riktiga kameror ;-)

Nu har jag visserligen inte sålt några bilder och min första riktiga kamera var en semipro så jag har inte bytt lika mycket, men annars känner jag igen mitt eget första år i det du skriver! Det är bara att köra på, men glöm inte att äta och sova emellanåt! Det går att kombinera foto med ett fungerande liv i samhället, iallafall om man anpassar samhället lite ;-)
Jag valde bort en riktig kamera (skulle köpt D5100) för jag blev så kär i min Samsung, den är bättre än vad man tror. En kompis har en D7000 (samma sensor) och han var sjukt impad.

Nu behöver jag ett bättre objektiv dock.. 20 eller 30mm med f2.0/2.8 så man kan ta bra bilder i halvkasst ljus. f3.5 räcker inte :(

Så det är bara det första året som är så här kul.. sen går det bara utför? ;)

Rätt komiskt. Jag har de senaste dagarna gått och funderat just över (om alls) vilka stadier man som fotointresserad går igenom?
Inom sportfisket brukar man gå igenom tre stadier:
1. så många fiskar som möjligt.
2. Så stora som möjligt
3. Så svåra som möjligt.

Nu var det inte meningen att kapa din tråd men det skulle vara intressant med svar.

Känner igen mig, köpte första kameran juli 2009, la varenda krona på kameran, en 40D och kitobjektiv, både normal och telezoom. All tid satt jag på fotosidan, både i skolan och hemma, sena kvällar blev det. Tog säkert 100 000 exp första året med 40Dn. Blev mer och mer tillbehör och objektiv, köpte en 5D mark II efter exakt ett år. Gick ut gymnasiet någon månad senare och började jobba som fotograf på min pappas webbyrå vilket jag gjorde i ett år, nu i september 2011 kände jag att jag var begränsad så jag startade eget, skaffade lokal och byggde upp en fotostudio! Har legat i ca 20-30k i omsättning per månad i snitt så visst går det bra även om jag inte blir rik på det! Har faktiskt nästan handlat upp allt på kamerautrustning och datorn så det är tur att jag fortfarande bor hemma! Och nu kommer snart nya 5Dn också, jag som tänkt börja spara :(

Började fota aktivt i början av 70-talet. Har bara sålt en bild i mitt liv, till Skaraborgs Läns Allehanda i slutet av 70-talet. Fick 75 spänn och då fick jag skriva artikeln också. Brukshundklubbens säsongavslutning. Men what the heck.....det är ju bara så kul med foto! Fortfarande.......

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar