Okey, då var allt på plats. Jag åkte på moms vilket innebar att jag i slutänden fick betala som följer;
YN-460 Mark II 580kr
Rf-602 (tre mottagare) 690kr
3m E-TTL-kabel 200kr
Kort om YN-460. Gör det de ska. Helt manuella men bra ljus (något starkare än min 430 II). Byggmässigt inget att klaga på, något sämre "känsla" än 430. Som on-camera blixt har den inte en chans mot 430 men som manuell off-shoe blixt får man otroligt mycket för pengarna (för samma pris som du får 1 430 får du 5 460 Mark II). Sen vet jag ju inget om livslängden än. Jag saknar dock zoom-funktionen. Vidare är start-up tiden klart lång men det är kanske mindre viktigt. Uppladdningstiden mellan blixtarna är helt ok.
Kort om RF-602. Än så länge ingen miss-fires. Såsom alla radiosändare får du en något kortare synch-speed än om den går via kabel(200 är klockren, 250 ger ett litet band längst ned i bild. Vid 320 är halva bilden svart). Totalt okrånglig att installera och använda. Inget lås på sändarstycket vilket innebär att om man stöter till den kan den lossa från kameran (vilket inte ens har varit nära att hända än och antagligen inte bör innebära att den skadas då den är mycket lätt). Jag monterar mina sändare under blixten och sedan finns det en cold-shoe under sändare som man fäster på stativfästet. Inget lås här heller men även med fästet vinklat hårt har jag inte märkt några tendenser till att sändaren ska glida ur stativfästet. Men det känns inte helt bra.
E-TTL kabeln gör sitt jobb och känns byggmässigt helt proffsig. Att Canon tar strax under tusenlappen för sin 1,5-metersversion är hutlöst och här vinner piratversionen lätt.