Annons

Är Canon 17-35 2,8 L värt detta pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pajaspojken

Aktiv medlem
Jag har möjlighet att köpa gamla Canon 17-35 2,8 L för 3200:-. Jag är medveten om att det sågats i både en och två recensioner, men min undran är, om det möjligen ändå kan vara både OK att använda och dessutom hyfsat prisvärt till det priset. Ett 17-40 4L hade jag hellre velat ha, men detta är svårare att få så billigt. Hur står sig 17-35 på bländare 4 jämförelsevis? Värdelöst eller? Det ska användas till fullformat.

Vad säger ni? Kan det vara en schysst bekantskap, eller bör jag sky det som pesten till varje pris?

Jag lånade ett 17-35 en gång i tiden, det var en orhörd besvikelse vad gäller skärpa osv.
Nu kanske det var ett måndags ex i och för sig, men nej, jag kan inte rekommendera den gluggen.

Spara lite lite till om du kan och och du har ett beg 17-40.

/Julle.

Tack så hemskt mycket för svaret! Det lutar åt att avvakta, precis som du säger, men det hade fortfarande varit kul med ännu fler synpunkter och reflektioner.

Canon 17-55/2,8

Jag har möjlighet att köpa gamla Canon 17-35 2,8 L för 3200:-. Jag är medveten om att det sågats i både en och två recensioner, men min undran är, om det möjligen ändå kan vara både OK att använda och dessutom hyfsat prisvärt till det priset. Ett 17-40 4L hade jag hellre velat ha, men detta är svårare att få så billigt. Hur står sig 17-35 på bländare 4 jämförelsevis? Värdelöst eller? Det ska användas till fullformat.

Vad säger ni? Kan det vara en schysst bekantskap, eller bör jag sky det som pesten till varje pris

Jag har ett 17-40,4,0 som jag använder till min 5D.Bättre passar det till min 40D och 7D med avseende på bränviddsförlängningen.Det beror på att jag inte behöver runt 17mm på fullformat.

Du kommer inte att bli missnöjd med detta objektiv.

Mvh, Kjell

Okej! Tack så mycket för tipset! Jag ska nog passa mig för denna då. Ej alla röda ringar av änglar äro komna...

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto