Photocon
Aktiv medlem
Ja det låter vettigt det du skriver, men hur blir det när fotografyrket bantas ner till snart inga blir kvar.
Ditt svar var ju riktat till mig. Min kommentar består ju av personligt tyckande. Nu ställer du en annan fråga som nästan fordrar en kristallkula att skåda framtiden i. Så jag kan bara spekulera.
1/ Det kommer att finnas yrkesverksamma fotografer kvar (enl definitionen att de lever på sitt yrke) även långt in i framtiden. Men de kommer att vara färre-inte "utrotade". Det handlar naturligtvis om folk som kan tillhandahålla bilder i en kvalitet och form få andra behärskar.
2/ Den dagen vi inte behöver bilder kan jag inte ens se framför mig. Däremot inte nödvändigtvis "proffsbilder". Så i så fall får väl företagen som tillverkar utrustning och tillhandahåller service även anpassa sig till de användare som dominerar brukandet av utrustning. D v s intresserade och kunniga hobbyfotografer som ofta använder s k proutrustning.
Här har väl Canon och Nikon redan mjukat upp gränserna en del. Men båda kräver givetvis konsumtion av utrustning i viss form.
//Lennart