Mja...Proservice är väl bra och redan startad som tidigare nämnts i flera länder, sedan vet jag inte om det skall betyda någon form av högre erkännande av produkten i sig, Nikon levererar lika bra Prokameror som Canon men ligger ändå efter ganska klart bland yrkesfolk runt världen, så hur bra en kamera än är i jämförbara tester så har Canon tagit så mycket mark i tidigt skede att de både ekonomiskt och vad kan man vinna på marginalen blir svårt att motivera byte av kamera märke eller kanske utöka kamera skåpet med valmöjligheter av kameror för olika ändamål, vilket då som jag ser det skulle kunna vara en öppning för flera märken som nämnda Fuji och förmodligen andra kameramärken också.
jag gjorde en samanställning av alla intryck och önskemål som framgick när A7RII kom ut och tog mycket plats här i trådarna, jag tror jag listade så mycket som 20-talet punkter som behövdes förändras på andra generationen av A7 modellerna, många punkter delades även av redan ägare av A7-kameror, men flertalet förbättringar önskades av C/N-ägare, kameran var helt enkelt för olik dom klassiska modellerna, som Martin Agfors ofta nämner vid nya lanseringar av tex D4-D4s och nu senaste D5 så är det en konservativ grupp som inte vill överraskas av för stora förändringar, man vill känna igen sig från redan mycket äldre modeller.
Så även om det skulle komma en stadig tung A9 runt 1,2-1,5 kilo så förstår jag inte hur det skulle få någon från C/N att ens tänka på att byta märke, den kameratypen fins ju redan sedan länge och är väl inarbetad, några mycket erfarna fotografer i trådarna anser till och med att Fujis APS-C har klart bättre bildkvalitet än vad en Sony A7RII kan erbjuda eller en 5Ds med 50mp.
Hur är det tänkt att A7-kamerorna skall användas av Profolket, tänker dom så annorlunda i USA och Tyskland att dom gillar EVF och klena batterier, hur hänger det där ihop.