Jonke O
Aktiv medlem
Dajo skrev:
Handlar man hos Expert ska man naturligtvis pruta....
Jag köpte D70 med kitobjektivet samt 512MB minne för 12 000kr.
I en av dom andra expert i Trollhättan är det i princip standard att man prutar ner priserna till samma nivå som Scandinavianphoto eller annan webshop i Sverige ligger på.
Är ordinarie pris 1800kr och jag kan visa att den andra affären tar 1200kr + ca 100kr i frakt går dom per automatik ner till 1300kr.
Då får man "internetpriser" samt servicen i den lokala butiken.
Ja jag prutade åxå på mitt köp, men det var inte det det handlade om....priserna jag skrev ut var butikens prissättning sedan vad man lyckas pruta till sig för pris beror ju alldeles på vilken försäljare som står i butiken och hur "örsig" man är som köpare.
Således skulle du kunnat få kameran med sigma objektivet mycket billagre åxå ellerhur????
Jag tycker fortfarande det är fel att jämföra ett objektiv för 1000 kronor med ett för 3500 kronor.
Man jämför väl inte ett objektiv för 10 000 kronor med ett för 35 000 kronor heller????
Det som det handlade om var väl att sigma objektivet var prisvärt och 1000 kronor är väl bara en struntsumma för ett objektiv som ändå leverar riktigt bra bilder. Skulle man bara titta på priset så skulle ju isåfall nikons fasta 50-1,8 för dryga tusenlappen bara vara ett skitobjektiv åxå isåfall.