Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändring Adobe storlek

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias U

Aktiv medlem
Jag har inte använt Adobe Photoshop på någon vecka och nu idag när jag testar så är programmet ändrat på något vis. När jag klipper ut ett visst antal pixlar ur en originalbild och vill jobba enbart med detta, klickar jag på control n för ett nytt fönster där jag vill klistra in det jag vill jobba med. Men när jag nu klistrar in det jag vill jobba med i nya fönstret så blir storleken, eller egentligen antalet pixlar, helt fel - bara delar av den bild jag vill jobba med kommer med.

Har Adobe ändrat något eller kan jag teoretiskt ha kommit åt någon i inställningarna, och i så fall vad?
Jag vill ju att antalet pixlar i mitt nya fönster, ska bli exakt de samma som de jag klippt ut.
 
Någonting har ändrats, men det går att komma runt problemet genom att använda "crop tool" istället. Då behöver jag inte öppna ett nytt fönster....så nu kan jag jobba igen.
 
Har ingen aning om ditt problem, men det är väl en nackdel med prenumerationen att LR och särskilt PS ändras hela tiden. Tur att man ändå håller på med fotografering så man är van vid rörligt mål, men det hade ju varit skönt om man bara hade fått en uppdatering per år. Det är ju bara när det är snöblandat regn ute som man har tid att sätta sig in i uppdateringarna och värre är att vissa uppdateringar påverkar det man ändå har förstått och så fungerar det inte längre.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.