Annons

Ändra default vid storbildsläge

Produkter
(logga in för att koppla)

Billingen

Aktiv medlem
Jag välkomnar möjligheten att ladda upp större bilder, men skulle föredra att sidopanelen med kommentarer var dold som default, och att den som vill skriva eller läsa kommentarer får göra det aktiva valet att klicka fram panelen. Att direkt få se bilden placerad ut mot vänster, eventuellt förminskad, förtar lite av poängen med det stora formatet. Först se bilden optimalt, därefter klicka för att skriva kritik, känns som en vettigare ordning. Tycker jag.

Vi diskuterade en del om vad som skulle vara default, men eftersom vi fortsätta pusha för kommentarer och inte bara vara visningssajt så landade det i ett kommentarskolumnen är öppen.

Okej. Själv tror jag att impulsen att skriva kommentar är starkare om bilden visas optimalt med en gång, men det är ju bara min gissning. En variant kunde vara att låna modellen från bloggarna, med pop-up-fönster för storbild som man sen klilckar bort för att kunna skriva i utgångsläget. Tack i alla fall för snabbt svar!

Jag håller med Björn. Som det är nu (och med min fönsterkonfiguration av min browser) så blir den förstorade bilden bara marginellt större än den "lilla" bilden, innan jag klickar bort sidopanelen. För att få se bilden förstorad så måste jag alltså alltid klicka bort sidopanelen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar