Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
¨Vad får man för 40D + 70-200 2,8
- Trådstartare gege87
- Start datum
matlep
Aktiv medlem
Vad är rimligt att begära för en 40D köpt i juni-08, och som gått ca. 3000 exp. Detta tillammans med en Canon 70-200 2,8L som optiskt sett är i bra skick med några mindre färgskav?
Beror väl på, om du vill ha grejjerna sålt på engång eller kan invänta rätt köpare.
Huset borde ligga mellan 5500-6500:- och gluggen borde ligga på 6000-7000:-
Det är min gissning iallafall. Det ligger ganska många 40D ute på begagnatmarknaden nu och just den 70-200an är inte den mest populära.
gege87
Aktiv medlem
Beror väl på, om du vill ha grejjerna sålt på engång eller kan invänta rätt köpare.
Huset borde ligga mellan 5500-6500:- och gluggen borde ligga på 6000-7000:-
Det är min gissning iallafall. Det ligger ganska många 40D ute på begagnatmarknaden nu och just den 70-200an är inte den mest populära.
Får hellre grejorna sålda. Har lite tappat intresset, så tänkte börja om med min 300D igen. Då får man tänka till lite mer istället. Ska komplettera med ett par gluggar till den och om intresset finns kvar köpa nytt hus senare.
ErlandH
Aktiv medlem
Nytt kostar det (i svensk butik) 7000 kr respektive 11000 kr. Hos t ex Warehouseexpress i England 6500 kr resp 9000 kr. En bit under det måste man nog ligga för att hitta köpare.Huset borde ligga mellan 5500-6500:- och gluggen borde ligga på 6000-7000:-
matlep
Aktiv medlem
Nytt kostar det (i svensk butik) 7000 kr respektive 11000 kr. Hos t ex Warehouseexpress i England 6500 kr resp 9000 kr. En bit under det måste man nog ligga för att hitta köpare.
Ja det var en gissning, kanske därför det ligger många osålda i annonsforumet....
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Tror nog att även om 40d är en toppkamera, så är det en gammal modell nu som oavsett vad den kostade för ett år sen nu säljs för 7 000 kr. Fotokungen tog t o m 6000 kr för demoex för några veckor sen. Om man räknar brutalt högt med att få 80 procent av nypris på kameran så blir det 5 600 kr. Det lär du få, men förstår inte den som betalar mer. Sen håller jag inte med om att det är ett stort utbud av 40d, verkar finnas fler som vill köpa. Många verkar behålla den eftersom de förlorar så mkt av nypriset om de köpte för ett år sen.
skogsbaronen
Aktiv medlem
L-optik brukar ju ligga kring 60% av nypriset.
För kameran är det bara att kolla upp lägsta nypris och sedan dra av lite.
För kameran är det bara att kolla upp lägsta nypris och sedan dra av lite.