Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

¨Vad får man för 40D + 70-200 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

gege87

Aktiv medlem
Vad är rimligt att begära för en 40D köpt i juni-08, och som gått ca. 3000 exp. Detta tillammans med en Canon 70-200 2,8L som optiskt sett är i bra skick med några mindre färgskav?

Vad är rimligt att begära för en 40D köpt i juni-08, och som gått ca. 3000 exp. Detta tillammans med en Canon 70-200 2,8L som optiskt sett är i bra skick med några mindre färgskav?

Beror väl på, om du vill ha grejjerna sålt på engång eller kan invänta rätt köpare.

Huset borde ligga mellan 5500-6500:- och gluggen borde ligga på 6000-7000:-

Det är min gissning iallafall. Det ligger ganska många 40D ute på begagnatmarknaden nu och just den 70-200an är inte den mest populära.

Beror väl på, om du vill ha grejjerna sålt på engång eller kan invänta rätt köpare.

Huset borde ligga mellan 5500-6500:- och gluggen borde ligga på 6000-7000:-

Det är min gissning iallafall. Det ligger ganska många 40D ute på begagnatmarknaden nu och just den 70-200an är inte den mest populära.

Får hellre grejorna sålda. Har lite tappat intresset, så tänkte börja om med min 300D igen. Då får man tänka till lite mer istället. Ska komplettera med ett par gluggar till den och om intresset finns kvar köpa nytt hus senare.

Tror nog att även om 40d är en toppkamera, så är det en gammal modell nu som oavsett vad den kostade för ett år sen nu säljs för 7 000 kr. Fotokungen tog t o m 6000 kr för demoex för några veckor sen. Om man räknar brutalt högt med att få 80 procent av nypris på kameran så blir det 5 600 kr. Det lär du få, men förstår inte den som betalar mer. Sen håller jag inte med om att det är ett stort utbud av 40d, verkar finnas fler som vill köpa. Många verkar behålla den eftersom de förlorar så mkt av nypriset om de köpte för ett år sen.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto