Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Gatufoto Stockholm lördag 21/7 ?
- Trådstartare erro.se
- Start datum
mikaelsvensson
Aktiv medlem
Låter inte dumt. Hade du någon speciell plats och tid i åtanke?
/Mikael
/Mikael
erro.se
Aktiv medlem
Inget speciellt i åtanke. Min idé var väl främst att försöka komma förbi min svårighet att fota människor på gatan. Enklare i Stockholm än hemma kanske...
Jag finns nog i city från klockan 10 och framåt under dagen. Vi får väl se hur det blir med intresseanmälningarna här, så kan vi bestämma något närmare här framåt eftermiddagen/kvällen.
Jag finns nog i city från klockan 10 och framåt under dagen. Vi får väl se hur det blir med intresseanmälningarna här, så kan vi bestämma något närmare här framåt eftermiddagen/kvällen.
mikaelsvensson
Aktiv medlem
Då är vi två...erro.se skrev:
Min idé var väl främst att försöka komma förbi min svårighet att fota människor på gatan.
Bengus
Aktiv medlem
Vi körde en kul övning på detta tema på hötorget... 1 rulle film, 1 kamera, ett objektiv, en timma...
Då var man tvungen o gå runt att fråga folket om det var ok om man tog en bild - inte alltid så enkelt Många roliga svar man fick - bl.a. trodde en ryska att vi vilje sälja på henne bilder ala. semesterfällor i medelhavet så hon frågade vad det kostade he he
De flesta är ju possitivt inställa till att bli plåtade om man berättar syftet - men en del vill ju absolut inte... tycker man ska respektera det.
BAW
Då var man tvungen o gå runt att fråga folket om det var ok om man tog en bild - inte alltid så enkelt Många roliga svar man fick - bl.a. trodde en ryska att vi vilje sälja på henne bilder ala. semesterfällor i medelhavet så hon frågade vad det kostade he he
De flesta är ju possitivt inställa till att bli plåtade om man berättar syftet - men en del vill ju absolut inte... tycker man ska respektera det.
BAW
mikaelsvensson
Aktiv medlem
"Får jag ta en bild på dig så att jag blir bättre på att fråga folk om jag får ta bilder på dem"?Bengus skrev:
Då var man tvungen o gå runt att fråga folket om det var ok om man tog en bild - inte alltid så enkelt
mikaelsvensson
Aktiv medlem
Då ses vi klockan 11.
/Mikael, 070-634 79 76
Ps. Om min profilbild inte gör mig rättvisa så känner man nog igen mig på min blå kameraväska.
/Mikael, 070-634 79 76
Ps. Om min profilbild inte gör mig rättvisa så känner man nog igen mig på min blå kameraväska.
mikaelsvensson
Aktiv medlem
Övningen var en stor succé! Under timmarna i Kungsträdgården frågade jag fyra personer om de ville vara med på bild och ingen sade nej. För att vara första försöket på "gatufotografering" så är jag mäkta nöjd med mig själv.
Sedan blev väl inte porträtten speciellt bra, men de håller "turistklass" i alla fall...
Sedan blev väl inte porträtten speciellt bra, men de håller "turistklass" i alla fall...
Bilagor
mikaelsvensson
Aktiv medlem
mikaelsvensson
Aktiv medlem
mikaelsvensson
Aktiv medlem
mikaelsvensson
Aktiv medlem
Sist men inte minst: Klockan tre släpptes det ut sisådär 30 000 ballonger (till förmån för Barncancerfonden om jag hörde rätt).
De här två fotograferna var lite mer ambitiösa än mig när det gäller placering och utnyttjade faktumet att det faktiskt fanns en lyftkran i Kungsan just för ändamålet att se Stockholm från ovan (60:- för vuxna och 40:- för barn).
De här två fotograferna var lite mer ambitiösa än mig när det gäller placering och utnyttjade faktumet att det faktiskt fanns en lyftkran i Kungsan just för ändamålet att se Stockholm från ovan (60:- för vuxna och 40:- för barn).
Bilagor
mikaelsvensson
Aktiv medlem