ANNONS
Annons

Vilken skärmupplösning har du?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vilken skärmupplösning har du?

• lägre

Röster: 0 0.0%
  • 800*600

Röster: 26 10.7%
  • 1024*768

Röster: 120 49.2%
  • 1400*1050

Röster: 9 3.7%
  • högre

Röster: 27 11.1%
  • vet inte

Röster: 4 1.6%
  • 1280x1024

Röster: 58 23.8%

• Totala väljare
    244
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Använder oftast 800*600, men där det behövs ställer jag om till 1024*768.
Jag tycker att text på internet är lättast att läsa, åtmonstonde på våran dator, i 800*600 formatet. Medan sidor som fotosidan.se ses bäst med 1024*768 inställt!!!

Anvander 1024*768 pa en 15-tums skarm. Av nagon anledning kan jag inte anvanda alternativen "true color" i farginstallningen da utan max "high color". Detta gor att vissa bilder ser daliga ut. Varfor kan jag inte valja "true color" och vad kan jag gora at den saken?

Fredrik
www.worldsphotos.com

Dagobert:
Du kan ju alltid ändra textstorleken som visas i din browser. För Explorer så är det Visa/Textstorlek. Vet inte vad som gäller för alla andra webbrowsers men det vet säkert nån annan.

Använder 1600x1200 på en 19-tums skärm.
Måste öka storleken i explorer när man läser vissa hemsidor, med är underbart när man jobbar med photoshop.

Till Fredrik Endander: Det beror förmodligen på att din dator inte orkar driva din skärm med den inställningen och för att överhuvudtaget kunna visa i 1024 upplösning så offras färginställningen.

Att fixa innebär förmodligen ett nytt bildskärmskort eller ny dator. :)

Rätt mig om jag har fel.

/david

Kan någon tala om för mig varför jag ska köra högre upplösning på min 19tums skärm än 1152*864.
Jag anser själv att det räcker men det kanske finns nån bra fördel?

SinusLinus skrev:
Dagobert:
Du kan ju alltid ändra textstorleken som visas i din browser. För Explorer så är det Visa/Textstorlek. Vet inte vad som gäller för alla andra webbrowsers men det vet säkert nån annan.

Jo, det funkar att öka storleken i min browser också. Det är bara det att texten blir mer "fladdrig" vid större upplösning, vilket i sig gör det besvärligt för mig att läsa texten...
Men tack ändå!!!:)

SinusLinus skrev:
Kan någon tala om för mig varför jag ska köra högre upplösning på min 19tums skärm än 1152*864.
Jag anser själv att det räcker men det kanske finns nån bra fördel?

är du nöjd finns det NÄSTAN ingen anledning att byta.
men testa en högre en dag eller så, så mörker du förmodligen hur "fult" det är då du byter tillbaks..

Stor skärm är underbart

Jag lyckades få mina föräldrar att inkludera en 21"-skärm när jag fick ett "hemdatorpaket", och fick då välja en långsammare processor. Bättre val kommer jag nog aldrig göra. :)

Att ha en stor skärm och köra 1600x1200 är något helt underbart, och bör upplevas av alla. Man får plats med flera olika program samtidigt, kan jobba med jättestora bilder i bildhanteringsprogram, och skriva dokument samtidigt som man ser en websida, utan att behöva byta fönster hela tiden.

En stor skärm är en extremt bra investering, eftersom skärmarna håller i åratal och inte rör sig framåt i utvecklingen i samma hastighet som exempelvis processorer och grafikkort.

Köp en stor skärm idag, ni kommer inte ångra er. :)

En annan variant är ju dock att köra på två skärmar om man vill ha mycket plats, sätt i ett extra grafikkort (PCI) och koppla på en skärm till.

Funkar i Win2000 och framåt, dock måste PCI-kortet stödja dubbla skärmar.

För tillfället kör jag fyra skärmar. Två 19 tummare som jag kör i 1280*1024 sen två 15 tummare som går i 1024*768.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar