Annons

Snabbare start PS (CS2)

Produkter
(logga in för att koppla)

Inca

Avslutat medlemskap
Genom att stänga av digimark plugin startar photoshop mycket snabbare.
Gör så här:
Ersätt
"Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins\Digimarc"
med
"Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins\~Digimarc" eller något sånt.

På min dator tar det nu hälften så lång tid att starta PS (från ung. 20 till 10 sek). Att ladda bilder går också snabbare.

Men vad gör digimark egentligen?
Quote:

The optional Detect Watermark plug-in scans each image you open for a digital watermark, which increases the time it takes for Photoshop to open the file. When the plug-in detects a watermark, it puts a copyright symbol on the image window's title bar. You can find the source of the image by choosing Filter > Digimarc > Read Watermark.

Jag klarar mig utan det...
 
Verkar stämma i CS också. Av din beskrivning att döma så gör den ingen nytta hos mig iaf ;-)
Får väl se med tiden om jag blivit av med något av värde :)
Tack för tipset.
 
Tack för tipset.
Någon som vet hur man begränsar scannandet efter plugins i starten? Det är mitt största problem...
 
Det ska finnas något litet program som man kan använda för att stänga av/sätta på pluginsen i photoshop. Har för mig att det togs upp här på fotosidan för ett tag sedan.

Ska försöka gräva fram tråden.
 
Jo, jag har också för mig att jag sett något sådant. Hittade inte det, dock...
Men, stängs alla av då? Och sedan får man manuellt starta dom när det behövs?
 
tyvärr fungerar det programmet (som länkas till i tråden som länkas till här ovan) för PS CS, inte CS2. Nån som vet om det finns någon uppdaterad variant?
 
"tyvärr fungerar det programmet (som länkas till i tråden som länkas till här ovan) för PS CS, inte CS2. Nån som vet om det finns någon uppdaterad variant?
"


Som jag såg det fanns det väl en uppdatering för CS2, men den ville dom ha betalt för, eller missade jag något? Kollade iof bara snabbt...

edit: Det gjorde jag, det var visst just CS2 dom ville sälja ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.