Annons

Omröstningar

Produkter
(logga in för att koppla)
Du raderade ditt svarsinlägg David, och då raderade jag mitt....

Konstigt blev det, men frågan var som följer:

När anser FS att det är motiverat att kolla av medlemmarnas synpunkter via omröstning när man inför förändringar.

Min tanke är att det inte räcker att föra diskussion via forum eftersom många medlemmar inte vill eller kan diskutera där.

Forumet rymmer bara en högljudd minoritet.
 
Pooler, bildkommentering, bildkritik, inflöde, fler/färre kommentarer etc är något som diskuteras kontinuerligt i en mängd trådar och mail. Det är en av de viktigaste sakerna på Fotosidan och här går vi verkligen varligt fram. Vi inför förändringarna försiktigt och tänker länge innan vi justerar. Vi lyssnar mycket på kritik och förslag.

Vi tror att Poolerna och logiken kring dem verkligen kommer att adressera det som Fotosidan är till för, nämligen att få kritik och utvecklas som fotograf. Vi tror att de flesta kommer se att det blir till något bättre.
 
Det är lätt att avfärda omröstningar med att de är för komplexa. Visst hade det gått med pooler om man hade lagt ner jobb på det.

Mitt tips är att ni framöver lägger ner jobb i att kolla vad medlemmar vill (inte bara de som skriver i forum)

Några betalar för en tjänst.
 
Arleklint skrev:
Det är lätt att avfärda omröstningar med att de är för komplexa. Visst hade det gått med pooler om man hade lagt ner jobb på det.

Mitt tips är att ni framöver lägger ner jobb i att kolla vad medlemmar vill (inte bara de som skriver i forum)

Några betalar för en tjänst.

Hur ska man veta vad medlemmar vill ha om dom inte ger uttryck för sina åsikter i forumet..?


Mvh...
 
Arleklint skrev:
Man kan ordna en omröstning!

Vem ska ta på sig rollen att formulera en Ja & Nej-sida (med allt vad det innebär av digert arbete) varje gång det ska till å röstas..? För det ska väl finnas rikligt med stoff (argument) för den röstberättigade att ta del av... eller ska det bara stå... (exempel)

Pool: Ja Pool: Nej
 
Gunnlaug skrev:
Vem ska ta på sig rollen att formulera en Ja & Nej-sida (med allt vad det innebär av digert arbete) varje gång det ska till å röstas..? För det ska väl finnas rikligt med stoff (argument) för den röstberättigade att ta del av... eller ska det bara stå... (exempel)

Pool: Pool:
Ja Nej

Det krävs arbete att formulera frågan, men det är först när fs utvecklas i takt med medlemmar som det funkar bra.

Forum funkar inte för alla. Tyvärr.
 
Arleklint skrev:
Det krävs arbete att formulera frågan, men det är först när fs utvecklas i takt med medlemmar som det funkar bra.

Forum funkar inte för alla. Tyvärr.

'Makten åt folket' eller..?

Så att enstaka medlemmar ska ikläda sig rollen som språkrör för en ev, framtida JA/Nej-sida här på FS...
har jag fel i det antagandet..?
 
Arleklint skrev:
Kan du utveckla?

Ja inte så svårt egentligen...
Om en fråga anses tillräckligt viktig... så lyfts den till omröstning, där vissa självutnämda medlemmar agerar språkrör ( för dom som inte vågar eller av andra skäl inte uttrycker sig i forumet) å agiterar för ett Ja resp, Nej...
 
I omröstningar röstar man bara, inte agiterar.
Agiterar gör man i forum

Min poäng med omröstning var att ge möjlighet för dem som av någon orsak inte vill/kan agitera att få sin röst hörd.

I forum syns bara en bråkdel av alla fs-medlemmar.
 
Omröstningar borde ske redan när man loggar in på fs.
Så blir de allas röst som gäller... tycker alltså inte att de ska stå i forum eller på första sidan. Utan tydligt vid inloggningen... en liten extra textruta under användarnamn och lösenord där man då röstar.
ja när de väl är dags för en röstning då.

De finns ju mycke utrymme på inloggningsidan om de är en komplex fråga.
 
Jag håller med dig Eva!

Vill man ha alla medlemmars synpunkter så kan man få det! Utan att kräva att dessa skall skriva i forum.
 
Så om jag fattat er (Janne & Eva) rätt... så krävs det inte speciellt mycket energi för att få till en omröstning... har jag fel..?
Hur ska den enskilde medlemmen få kött på benen (information) i dessa många ggr komplexa flerdimensionella frågor..? Några textrader på inlogg-sidan..?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.