Annons

Givande Ljuskurs :-)

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne H

Aktiv medlem
Nu kan vi visa lite vad vi har för oss på Ljuskurserna, börjar med en siluettbild på Katja.

/Janne
 

Bilagor

  • katja4673.jpg
    katja4673.jpg
    37.8 KB · Visningar: 14,861
Tack Janne för en riktigt trevlig och givande kväll! Jag lärde mig mycket på de timmar vi höll på.

Ett exempel:
 

Bilagor

  • katja_01.jpg
    katja_01.jpg
    55.9 KB · Visningar: 14,588
Janne, hur öppnade du din RAW för att behålla det befintliga "mörka" ljuset? Min bild öpnnas "uppljusad" vilket ser helt tokigt ut? Har du något tips?

BAW
 
Bengus skrev:
Janne, hur öppnade du din RAW för att behålla det befintliga "mörka" ljuset? Min bild öpnnas "uppljusad" vilket ser helt tokigt ut? Har du något tips?

BAW

Jag kör CS RAW, bara rakt av utan konstigheter.
Ökade bara färgtemp o kontrast lite.
 
Powershooter skrev:
Hej på Er!
Det var en trevlig eftermiddag i går på ljussättningskursen!
En av mina bilder kommer här. Rätt nära, även om ingen kunde undgå de låååånga fransarna.

Tack Janne för en bra kurs!


Hej Mats.

Prova lite mindre skärpning men ökad kontrast (med kurvor) i bilden så blir den ännu bättre.

/JH
 
Ska testa med nivåer Janne, även om jag faktiskt inte la på skärpa på denna. Kan det vara så att ljuset skapar skuggor mot hudens porer och gör den lite så som jag tror det kan bli när man skärper mycket. Mer spackel nästa gång kanske? ;)

Här kommer nästa bild från mig. Funkar det? Det är ju mycket skugga i bilden men det var ju liksom meningen.
 

Bilagor

  • _mg_0979_ram_staende_22_0x15_2-2_400_400.jpg
    _mg_0979_ram_staende_22_0x15_2-2_400_400.jpg
    57.2 KB · Visningar: 14,198
Tack Janne (och alla andra) för en trevlig och givande eftermiddag!

Har bara hunnit konvertera en bild än så länge, fler bilder kommer inom ett par dagar förhoppningsvis. Jag kör med en länk direkt till bilden.

Silhuett

Jag konverterade den med ganska högt ställd vitbalans, för den varma känslans skull.

/Walle
 
gillade ljuset så nu blir det till att fixa en 44cm bikakeraster...
 

Bilagor

  • 31.jpg
    31.jpg
    13.2 KB · Visningar: 4,142
Tack Janne för en otroligt inttressant, kul och givande kurs. Bifogar en siluettbild.
Mvh/Leif Berglund 10-14 gruppen 26/10
 

Bilagor

  • hq2z3355 fs.jpg
    hq2z3355 fs.jpg
    41 KB · Visningar: 4,127
Bikakeraster. Kanske ett inte så snällt ljus mot huden-men ändå fint ljus tycker jag.
 

Bilagor

  • hq2z3324 fs.jpg
    hq2z3324 fs.jpg
    55.8 KB · Visningar: 4,101
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.