Annons

Ska vi ordna en hejdundrande STORTRÄFF?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag Var nere på västkusten i helgen och träffade Håkan Ringman och lite FotoVäst-folk.

Vi snackade om att det skulle vara roligt om vi efter sommaren - typ slutet av augusti - kunde ordna en storträff med alla Intressegrupper och Klubbar

Eftersom vi finns på olika geografiska platser skulle Jönköping eller därikring vara en central plats för en sådan träff.

Vi skulle kunna ordna fotoaktiviteter, bildspel och allt vad vi/ni kan hitta på och möjlighet till övernattning

Finns det några eldsjälar som skulle kunna vara med och hjälpa till och rodda en sådan storträff?
 
Det här lät bra! Passar oss i FILM alldels utmärkt att åka!

Nära till Jönköping & Huskvarna och allt...

Bra intiativ Janne
 
Vad vill du ha hjälp med?
Finns det något som jag kan göra för att underlätta för dig?

Jag finns tillgänglig...bara hojta till om du vill ha hjälp. Jag hjälper dig i den mån jag kan.
 
Vad skulle ni vilja ha för aktiviteter på en sådan träff?

Fotografering?
Bildvisningar?
Grillning?
Prylauktion?
Sociala samkväm?
Dans?
Lekar? "Kast med liten glugg"?
Annat?
 
FILM) (musslan skrev:
Vad vill du ha hjälp med?
Finns det något som jag kan göra för att underlätta för dig?

Jag finns tillgänglig...bara hojta till om du vill ha hjälp. Jag hjälper dig i den mån jag kan.

Tack, jag återkommer :)
 
Ja, varför inte en alternativ fotomässa. En fotomässan där man vissar upp hemmabyggda prylar eller hur man göra en hemmastudio.
 
Är inte en sådan träff ett perfekt tillfälle att göra upp frågan om man ska ha Canon eller Nikon en gång för alla med ett rejält, hederligt, gammaldags slagsmål?

Många olika fraktioner med olika uppfattningar inom andra intressesfärer gör detta hela tiden, och det verkar fungera alldeles utmärkt.

Minolta- och Pentaxägarna får gärna vara med också! (Dom som har Leicor kan väl dokumentera?) Övriga kan ju kolla på, grilla korv, bryssla kål, lägga provisoriska förband och gips, och inte minst se till att ölen är kall..
 
Jag vill gå ner till Jönköping, om nu datumet kommer att passa.

Alltså "promenad" från Linköping till Jönköping, med garanterat underbar väg! Speciellt mellan Ödeshög och Gränna - med massor häftiga fototillfällen!

Beräknat två övernattningar i vindskydd. Alltså går vi knappt fyra mil per dag, vilket är ganska ok även som ovan, om man inte har för stor packning.

Att jag inte skriver det här på FILM-sidan beror på att ickemedlemmar kanske är intresserade. Man kommer även kunna hoppa på via vägen, tex i Mjölby, Ödeshög etc.

Hemresan kan vi ta på samma sätt, eller med buss/tåg/flyg.

Är du intresserad?
 
Kul! Jag är lite masochistiskt lagd, så det där med 4 mil om dagen lät skoj! ;)
Pratar vi vandringsled eller ihopsnickrade smårutter på byvägar och sånt då eller?

MVH
/Micke
 
AlfaGTV skrev:
Kul! Jag är lite masochistiskt lagd, så det där med 4 mil om dagen lät skoj! ;)
Pratar vi vandringsled eller ihopsnickrade smårutter på byvägar och sånt då eller?
Iofs var min första tanke att gå gamla E4:an, men kanske man kan kolla om tex Östgötaleden kan fungera en bit?!

Kanske vi behöver 3 övernattningar då, eftersom sträckan troligen blir längre, men för mig är det helt okej, och det kommer säkert ge ännu bättre fototillfällen.
 
Arleklint skrev:
Vad skulle ni vilja ha för aktiviteter på en sådan träff?

Fotografering?
Bildvisningar?
Grillning?
Prylauktion?
Sociala samkväm?
Dans?
Lekar? "Kast med liten glugg"?
Annat?

Självklart i lagsport.
Nikon VS. Canon och alla med minolta o sånt får vara avbytare ;)
 
Kan informera om att Huskvarna Fotoklubb har lite planer på att anordna en fotomässa där man kan sälja och köpa begagnade kameraprylar.
Någon datum är inte satt ännu men att samtidigt ha utställning samt bildvisning är ju givet.
 
jag diggar iden!
man kanske skulle ha lite föreläsningar och sådant , kanske någon workshop ..

mvh - ALe
 
ANNONS