Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya bilder, mitt bland gamla!?

Produkter
(logga in för att koppla)

dumbo

Aktiv medlem
Om man går in och tittar på "Nya bilder i bildkritik", "Senast inlagda bilder" eller liknande så får man upp en lista på bilder. Så långt är allt väl.
Vad jag inte riktigt förstår är följande:
Om jag går in vid lunch så finns bilderna A, B och C.
Går jag in igen, under kvällen, så har det kommit ett antal nya bilder och man fortsätter bläddra. Så helt plötsligt ser man bild C igen och då tror man att man sett alla nya bilder sedan man var inne senast, men så ser man att det kommit in bild D som ligger mitt mellan A och B.

Hur kan detta komma sig?
Det är rätt irriterande.

Beror möjligtvis på att bilden laddats upp på nytt, då kommer den ju automatiskt bland de senaste bilderna. Har dock själv inte märkt av något större problem med detta.

Jag tror du missförstår mig.
Det är alltså nya bilder som "smyger sig in" bland "gamla".
Det är inte enstaka bilder, jag bara skrev så för att exemplifiera vad jag menar. På en sida (jag har 50 bilder/sida) kan det vara tiotalet bilder som är inbakade bland de jag redan tittat på.

Det där har jag inget svar på; jag skulle behöva ett konkret exempel. En bilds ordning i listan styrs av dess publiceringstid; dvs när man antingen laddade upp den i ett publicerat album eller slog om ett album till Publicerat. Det borde inte kunna komma in något mellan, om man inte gjort någon verkligt speciell manöver som att av/påpublicera den hit och dit.

När du ser ett sådant där fenomen, kan du notera vilka bilder det är (URL till varje går bra) samt vilken dag och klockslag det var då du såg det, så skall jag luska i det.

Jag ska försöka notera det.

Eftersom jag upplever detta ständigt, men ingen annan (verkar det som) så börjar jag ju tvivla lite på mig själv förstås men...

Går du via Nya bilder i menyn eller har du gjort en egen sökning som du gjort till Bokmärke/Favorit?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar