Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Picturo...några napp?

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Jag är lite nyfiken på om ni som är anslutna till Picturo märkt att ni "syns bättre" för köpsugna bildsökare?

Okej..gissar att det är lite för tidigt att fråga om detta. Men det vore kul om ni som har erfarenhet av Picturo kunde utvärdera det efter en tid.

Jag är också nyfiken då jag har hört att det ska ha sålts bilder genom Picturo. Jag kan bara tala för mig själv och det intresset har varit svalt - men då har jag också annorlunda bilder representerade och så är Picturo väldigt, väldigt ny. Vi måste nog ge detta lite mer tid innan det går att utvärdera ett resultat.

Mvh,
Jessica

Nu skall det ju sägas att vi ännu inte gått ut med någon information om Picturo till bildköpare så ev försäljningar har gått via fotografers egna kontakter.

Vi vill ha ett rejält utbud bilder innan vi gör marknadsföring för Picturo, och också stickprovskolla att fotograferna gör bra taggning av bilderna, så det blir ett gott första intryck.

Jag har lyckats att sälja en av mina bilder. Mycket roligt och jag tror mycket på iden med picturo under förutsättning att en hög kvalite på bilderna kan hållas.

Jag har fått ett erbjudande om att sälja en av mina bilder. Det är ingenting bestämt ännu, men det är helt klart spännande att det "händer saker". Håll tummarna för mig! ;)

//J

bildjournalisten skrev:
Jag har fått ett erbjudande om att sälja en av mina bilder. Det är ingenting bestämt ännu, men det är helt klart spännande att det "händer saker". Håll tummarna för mig! ;)

//J
Grattis Jessica!

/Mats, som med spänning väntar på att få sälja sin första bild.

Tack Mats!
Ingenting är ännu säkert, men jag hoppas. Bilden skulle användas till en broschyr och tryckas i 10 000 ex. Det skulle vara så kul! *hoppas*
Jag håller tummarna för att det är din tur snart också ;)

Vi skall nog inte ha så stora förväntningar ännu eftersom Picturo, som Christer säger, inte marknadsförts än. Jag har dock sålt två bilder genom att jag själv hänvisat till bilderna på sidan.

Grattis till er andra som lyckats sälja. Hoppas det går bra Jessica!

Senast ändrad:
Det har gått ytterligare ett tag nu... Hur går det för er som lagt ut bilder på Picturo? Hur går det i största allmänhet? Succé? "Enligt planerna"? Fiasko?

Skriv en rad och berätta !

Jag rycker lite i den här tråden och hoppas att någon som är med i Picturo delar med sig av sina erfarenheter. Någon som sålt något eller har det på gång?

/Anders

Då får jag gratulera dig Janne - och till er andra vill jag bara säga att ni troligen bara är en dag närmare försäljning nu! /Anders

Är det någon som säljer något via picturo?
Marknadförs sidan på något sätt, förutom via fotosidan?
- F.

Jag gick aldrig med för jag fick aldrig svar från de anvariga om några frågor jag hade. Nu har jag gkömt dom frågorna så det får nog vara.

Imagedesk

Är lite nyfiken på hur det går för er som är medlemmar i Imagedesk, så jag blåser liv i denna tråden igen.

Får ni något sålt på Imagedesk?

/Johan

ANNONS