EN nykel som jag ser,,
Faktiskt så ser jag detta tema som ganska så komplext. Längre bort finns svaren men också rakt framför vår näsa
!!
Det finns helt klart många knep för att få bilderna att väcka nyfikenheten.
Man kan helt säkert se tydlig statistik över bilderna som folk flest klickar sig inpå att de uppvisar vissa konkreta egenskaper som andra mindre besökta bilder saknar.
I många fall så faller den egenskapen/kvaliteten bort i uppförstorat läge dock.
**
Jag menar att bilder som generellt fungerar bättre som små bilder också får fler visningar pga just det faktimet. Visst är det så att några av oss helst tittar på vissa typer av bilder men jag MEnar att det finns vissa generella kvaliteter som ändå krävs.
EN nykel som jag ser det är något som jag kallar för "En underliggande grafisk tydlighet"
Alltså en grafik i bilden som till största delen verkar undermedvetet och som gör att den sätter sig i sinnet hos betraktaren under en mycket kort betraktningstid.
Det går ju att säga mycket om detta dock,, fördjupar mig för den som ev önskar.
Alltså en av nyklarna till att få fler som öppnar bilden ligger just i tumnaglarna själva
de som ligger direkt framför näsan på oss.
Mitt tips är att hitta fram de där bilderna som har ett starkt uttryck redan i tumnagelstorlek, fundera över vad som gör att de "ser så tydliga ut i så liten storlek"?,, kanske hittar du nykeln till fler kommentarer där?
Mvh Niclas, som tipsar iväg