Annons

Halvera Photoshops uppstartstid!

Produkter
(logga in för att koppla)
*Host* är det någon som kan berätta var jag skall klippa in filen, så det funkar?...

Mvh

Jonas....
 
Ola;
Bara för att du frågar var jag ju tvungen att ta tid... 4 sekunder!

Så om jag installerar filen kan jag använda i runda slängar 2 sekunder i Carls album per dag. Så glad han ska bli :)
 
Den är klar att köra på 40 sekunder....Visst kan man vänta....men när det finns turbo så vill ju man vara som alla andra...=)..

Jonas
 
Inte bara nördigt tycker jag (med stora tjocka glasögon på plats).

Jag stänger och öppnar Photoshop kanske trettio-femtio gånger per dag så jag har gjort en del små ingrepp i datorn för att snabba på processen.
Jag blir egentligen inte effektivare men det känns bättre i min sönderstressade själ.
 
Klart bäst är ju att ni skriver ner, alternativt räknar ut hur många gånger ni startar PS så ni vet hur många sekunder ni tjänar in. Så klart skall dessa besparade sekunder åtgå till att njuta mina fina bilder.


Nördigt är BRA! 4 sekunder.. underbart är kort..
 
Mer nördighet:
Vill minnas att jag tajmade uppstarten på Photoshop 5.x på min gamla Pentium 200 med 80MB RAM. Runt 40 sekunder tog det.

Uppstart på min nya AMD-XP1800+ med 1GB RAM och RAID-0 tar runt 5 sekunder, vid första start (efter datoromstart) och runt 4 sekunder nästa och nästa och nästa gång osv..

Installerade programmet och kom nog ner i 1 sekunder vid återuppstart.

Alltså sparar jag in 3s/start, och startar kanske programmet över lag 365 ggr/år.

Jag sparar alltså runt 20 minuter per år. Det är ungefär den tid jag lagt ner totalt på den här tråden.. kom jag på =)
 
Abslout inte nördigt för det funkade verkligen!! Grymt bra med alla saker som spar tid. Precis som alla kortkommandon. En av mina absoluta favoriter (windows miljö) är windowstangenten-E som öppnar Utforskaren.. Spar grymt med tid!

Eller för att öppna en ny webbplats i Explorer, Ctrl-N, Ctrl-O, pang.
 
Vad gör programmet egentligen? Kan man åstadkomma samma sak genom att manuellt rensa bort 8bf-filer?
 
Snabbare uppstart i all ära, men vad är haken?
Öppnas inte allt då eller. Öppnar den det viktigaste och det mindre viktiga öppnas om de behövs, eller?
 
jimh skrev:
Vad gör programmet egentligen? Kan man åstadkomma samma sak genom att manuellt rensa bort 8bf-filer?

Så borde det vara. Man får en dialogruta med alla 8bf filer, och så kan man välja de som skall startas och de som inte skall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.