Annons

Panasonic GF1, 20mm F1.7 och OPTISK sökare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Luo

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en fråga rörande optisk sökare att använda till GF1 samt 20mm 1.7. Jag har haft en GF1 sedan i mars 2010 och är väldigt nöjd. Dock saknar jag en sökare. Den elektroniska sökaren är inte aktuell för mig´. Finns det någon person här på Fotosidan.se som använder en optisk sökare till GF1? Isåfall vilken, och är ni nöjda?

Nedan en länk till bilder jag tagit med GF1 och 20mm.

http://www.flickr.com/search/?q=gf1&w=67157871@N00
 
Jag har en GF1 med 20/1.7´an. Använder en Voigtländer 35mm sökare, fungerar alldeles utmärkt. Kan jag varmt rekommendera, sen att kameran ser bra mycket coolare ut med sökaren på är ju inte helt fel det heller!
 
Jag har sett att det diskuteras en hel del på amerikanska forum bl a Dpreview. Tydligen finns det flera alternativ som passar hyfsat bra.
 
Tack för era svar, jag har varit inne på DPreview och tittat flera ganger, men inte blivit mycket klokare...

En fraga till dig Jan, ar mitten pa sokaren aven den exakta mitten pa bilden, eller blir den forskjuten? Jag ar medveten om att eventuella ramar inte "stammer" da bildformatet i kameran ar 4:3 och 3:2 i din voigtlander sokare. Detta inebar att kameran ger dig lite mer i hojdled and vad du ser i din sokare?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.