ANNONS
Annons

Slå ihop 'Kommentera nya' och 'Sök'

Produkter
(logga in för att koppla)

Jag tycker...

• Ha kvar "Kommentera nya" som den är

Röster: 4 21.1%
  • Använd "Sök nya", men flytta dit extrafunktionerna

Röster: 2 10.5%
  • Använd "Sök nya", strunta i extrafunktionerna

Röster: 13 68.4%

• Totala väljare
    19

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
I dag finns det två sätt att få fram, bläddra bland och kommentera nya bilder; Kommentera nya och Sök bilder.

Det som skiljer är att man i Kommentera nya:
- automatiskt kommer till nästa bild då man skriver kommentar samt trycker Spara
- kan dölja andras kommentarer och bilddetaljer
- har lite större knappar
- har ett "enklare" sökformulär att starta ifrån

Jag skulle vilja slå ihop de två funktionerna till en, så att "Kommentera nya" bara blir ett lite enklare sätt att ställa in sökfrågan till "Sök bilder". Detta för att göra det mer konsekvent.

Tänkte höra med er; är det många som använder och gillar "Komma till nästa bild vid Spara"-funktionen? Och "Dölj andras kommentarer"? Dvs bör dessa funktioner finnas kvar? Annat?

Nu så har jag ju inte kommenterat så mycket än. Men jag tycker att "Komma till nästa bild vid Spara"-funktionen känns onödig. Kanske för att jag gärna vill välja själv vilka bilder och i vilken ordning som jag kommenterar. Däremot kan jag se fördelar med att kunna dölja andras kommentarer. Tycker bl a att det är lättare att formulera mina egna tankar utan att ha någon annans synpunkter framför ögonen.

/AnnaKarin

Jag blev jätteirriterad varje gång jag röstar på en bild och den direkt hoppade vidare till nästa. Jag använde mig alltid av "Se som översikt" och skulle istället vilja komma till baka till översikten efter kommentering (om den bestämt måste hoppa till en annan sida).

Sökfunktionen som den är nu är alltså bra men kanske lite otydlig när det gäller hur man kommer tillbaka till de andra bilderna.

Det är dessutom spännande att bilderna visas i en annan ordning beroende på om man går via sök eller inte :)

Min syn på saken.

När jag väljer galler\kommentera nya bilder vill jag få upp dem som översikt med senast inlagda först.

Annan form av visning är onödig.

Nu måste jag gå in i undermenyn Galleri\sök bilder\nya kritikbilder s...

Jobbigt och faktum är att jag ibland missar med muspekaren och hamnar på sökformulär. Irriterande.

Mitt förslag...

Behåll Galleri/Sök bilder/Nya ***** resp.
Galleri/Sök album/Nya *****

Poängen med den vägen att gå ar möjlighetn att välja ut sånna bilder som ej fått kommentarer

Sortera alltid från den nyaste och bakåt.

Det räcker för min del :)

Hampus skrev:
Jag blev jätteirriterad varje gång jag röstar på en bild och den direkt hoppade vidare till nästa. Jag använde mig alltid av "Se som översikt" och skulle istället vilja komma till baka till översikten efter kommentering (om den bestämt måste hoppa till en annan sida).

Jag får samma irritation som Hampus.

Hampus skrev:

Håller fullständigt med!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar