Annons

portfoliomapparna

Produkter
(logga in för att koppla)

Efwa

Aktiv medlem
Har jag missat nåt?
Mina album i portfolion har plötsligt rangordnats i bokstavsordning istället för i den ordningen jag satte in dom.

Går det att själv ordna nu, eller?

Det blev om än ännu rörigare nu än förr:)

/Efwa (som låter arg och korthuggen, men inte menar så)

Japp, nu går det att sortera. Jag hade för mig att det stod någonstans men kan inte hitta det. Det kanske var i nyhetsbrevet?

Går du in på ett portfolioalbum (den väg du går för att göra ändringar i det alltså) finns nu den nya knappen "Ordna".

Jo, som vi skrev i senaste nyhetsbrevet så finns nu möjligheten att ordna albumen i portfolio - en av många efterfrågad funktion.

I samband med den fixen försvann också den gamla grundsorteringen på "inlagdtid", andra sorteringskriteriat vart istället titeln - mer användbart och förståeligt tyckte jag.

Men tyck till; skall det sorteras på inlagdtid somförut om man inte själv specificerat sorteringsordning?

jimh skrev:
Går du in på ett portfolioalbum (den väg du går för att göra ändringar i det alltså) finns nu den nya knappen "Ordna".

Nja, "Ordna" är för att ordna bilderna sinsemellan inne ett album. För att styra i vilken olika album presenteras i listan över portfolioalbum finns ett nytt Sorteringsordning-fält då man redigerar ett portfolioalbum.

Underbart!!!!

Det var precis det jag väntade på att kunna göra (sortera albumen alltså).

Hur det sorteras om man väljer att inte sortera gör detsamma tycker jag.

/Efwa (som läser nyhetsbrevet men "ser" inte allt)

Ett par sidofrågor (då jag äntligen börjat använda portfolion). Önskelistan följer :)

* Förstora bilder
Det är ju jättebra att man kan ladda upp bilderna i samma format som de publicerat som kritikbilder (dvs upp till 1024 pixlar, 250 kb), för oss som "slösar" med pixlarna.
Men skulle det gå att lägga in en *förstoringsknapp* till, så att man kan zooma in bilderna hela vägen till full uppladdad storlek?

* Statistik
Det vore kul att kunna se hur många som besökt portfolion, kanske mer uppbrutet på albumen?

* Gästbok nåbar från portfolion?
Det vore kul om det fanns en *länk* till gästboken för användaren från portfolion, så att icke-fotosidan användare kunde lämna en reaktion på bilderna? (Och för mig skulle det vara helt ok med "anonyma" kommentarer i gästboken också. Det är väl en policyfråga...)

Jag vet att syftet inte är att ha "ett förlängt kritikalbum" i portfolion, men "chansen" (hehe - fat chance!) att sälja något ökar nog ju enklare det är att lämna feedback till fotografen.

Några önskemål från wishlist-förlängaren Wettig!
-Christian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar