Annons

Smygreklam på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Janoz

Aktiv medlem
Jag har den senaste tiden lagt märke till att det här på Fotosidan finns inlänkad reklam på lite olika ställen. Kika t ex på foruminslaget om Astrofoto, inlägg #2; där finns i andra stycket, andra meningen, ett understruket "men" och om man för markören över detta kommer det upp en ruta med reklam för någon dating-sida e d.

Detta "fenomen" finns på andra hemsidor också, men jag vänder mig mot att det finns på Fotosidan eftersom här finns tillräckligt med reklam utan det här. Har ledningen för Fotosidan gett sitt OK till detta och är det i så fall något vi måste stå ut med? Detta är kanske ett gammalt "fenomen", men det är nytt för mig i a f.

PS. så nu att det finns insprängt i denna tråden också. DS :)
 
Det är nog din browser som lägger in de där länkarna. Jag kan inte se några sådana, men du kanske fulsurfat nånstans och fått en plugin som gör så där ;)
 
Är du säker på att det inte är din dator som fått nåt skräp i sig?
Ser inga såna länkningar när jag kollar astrofototråden t ex och har inte lagt till det rent allmänt heller.

Har du mer än en webläsare på datorn så kolla om det ser lika ut i bägge? Finns ju en del skräpplugin till IE som gör sånt där.

Edit: Var fler med samma tanke ja.. ;)
 
Det är nog din browser som lägger in de där länkarna. Jag kan inte se några sådana, men du kanske fulsurfat nånstans och fått en plugin som gör så där ;)

När jag kikar i listan med plugins finns bara sådana som jag själv har valt (Google Chrome). Hur blir jag i så fall av med eländet?
 
I forumen kan man rapportera inlägg som är smygreklam. Borde det inte också finnas möjlighet att rapportera användare som enbart sprider sådant?
 
Det behövs inte tycker vi, vi spärrar ju oftast personen som skrivit inläggen direkt. Vanligast är de här kineserna som lägger in 1-2 inlägg på natten, som vi får plocka bort på morgonen sedan. Ibland är det dock en "normal" medlem som lite oövertänkt kanske puffar för sin verksamhet eller sin arbetsgivare, då kanske man får en tillsägelse och vi raderar bara inlägget.

Spammar man mha kommentarer så går det att rapportera in även dem.

(I detta fall är det dock inte någon/något på Fotosidan, TS har fått in något "skräp" i sin dator.)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.