avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Det finns massor av forum där man kan diskutera för- och nackdelar med java. Det här är inte ett av dem, så jag har raderat en del OT.
Jag undrade vad det var som hände. Trodde att det var något tekniskt fel att några av mina inlägg inte lagrades, så jag skrev om dem.
Vet att ni vill att moderering inte ska diskuteras här, men jag gör det ändå för annars märks det inte om man skriver i nåt annat forum där solen aldrig skiner och ingen läser det.
Visst är det välkommet att det finns en möjlighet att stävja en del avarter så att det inte spårar ur som det gjorde tidigare i höstas, men att hålla på och sortera och rensa bland inläggen på det här sättet kan väl knappast vara syftet?
Om allt som inte strikt handlar om den specifika kameramodellen plockas bort så att det bara blir något faktaupprepningsdestillat kvar så tror jag knappast att intresset att fortsätta diskutera och umgås blir så stort och att det lär leda till att de här forumen dör.
Det mesta förstördes av att en person saboterade stämningen med en massa provocerande trollinlägg som ledde till reaktioner. Att då när man inför en funktion för att reda upp det går till överdrift och kör ner i diket på andra sidan vägen och hålla på och peta alldeles i onödan tror jag inte så många uppskattar.
Att låta ett så fullständigt idiotiskt och horribelt påstående som att "det är inget större fel på Java" ligga kvar oemotsagt och att när man skriver att man inte håller med så togs den kommentaren bort, medan ursprungsinlägget fick vara kvar är ju synnerligen anmärkningsvärt och att ha åsikten att Java suger är ju knappast något sensationellt.
Bakgrunden var ju faktiskt programplattformen som Sony har valt för programmet som upppdaterar programvaran i A77 och alternativ till att enbart stödja Windows och vissa versioner av MacOS, så det är dessutom inte ett endaste dugg utanför ämnet.
Jag skrev också ett annat inlägg två gånger för att jag trodde att det var ett tekniskt fel med en liten lustifikation i form av en gammal Alla Barnen-historia på det här temat i anslutning till tidigare diskussion.
Ok, den var väl inte sådär alldeles rolig eller fyndig, det kan medges, men om sådana små broderier som är harmlösa, trevliga och inte stör på minsta vis bara plockas bort lite godtyckligt hux flux ibland och ibland inte så tänker i alla fall inte jag fortsätta att hänga här.
Ledsen för kritiken Anders, men jag tycker det här sättet att "moderera" är helkass faktiskt.
Jag lär väl få kritik och varning via mail för att jag luftar det här.
Bye!
/Mats