afe
Aktiv medlem
Det kan nog upplevas som lite märkligt om du modererar en diskussion som du själv deltar i som icke-moderator.
I så fall skulle jag inte kunna delta i någon tråd alls, eftersom det inte är möjligt att veta i förväg om tråden kan komma att kräva moderering. Att bara läsa i forumet är inte riktigt min grej, så ni kommer få stå ut med att jag både deltar i och modererar trådar.
Jag hoppas att ingen fått för sig att jag (eller andra) modererar trådar beroende på att någon skrivit en åsikt som skiljer sig från min - det vore ju rätt illa
Ärligt talat förstår jag inte hur det skulle vara ett stort problem att skilja mellan vad jag skriver som moderator, och det jag skriver som medlem - det kan som aldrig ingå i moderatorsrollen att t.ex. ha synpunkter på olika kameror, fotograferingsmetoder och dylikt - det enda jag kommenterar som moderator är om det ni skriver i trådarna följer FS regler eller inte.
Det kan förstås vara viktigt att veta att jag av någon anledning inte är felfri, och ibland gör jag fel i min roll som moderator. När jag gör upptäcker jag ibland det själv och rättar till det, men det är också så att ni som forumdeltagare kan och bör rapportera ett sådant felaktigt beteende från min sida. Jag har inga som helst problem med att moderera mina egna inlägg när jag upptäcker att jag t.ex. skrivit en massa OT, och jag hoppas att ni också kan stå ut med att det kan hända att ni får inlägg raderade om de inte håller sig till ämnet
/afe