SportSkjutaren
Aktiv medlem
...
Det spelar, som jag ser det, ingen roll om man är en 51-årig provokatör eller en 11-åring som samlar hästbilder. Så länge det är en privat blogg/hemsida så ska det jämställas med privat användning.
...
De flesta bloggar/hemsidor har inte fler besökare än du har hemma i ditt hem. Om jag hittar min blogg skulle det förvåna mig om den besökts av fler än 22 personer. Det är färre än de som skulle ha sett din mustaschprydda bild om jag placerat den i hallen ;-)
...
Jag håller verkligen inte med dig.
1. Jag har varit med om att en av mina bilder "lånades" på internet till en privat blogg, med syftet att framföra hatiska åsikter på ett sätt som jag absolut inte vill förknippas med.
Det anser jag är skäl nog för att bilder aldrig någonsin skall få användas på bloggar utan upphovsmannens tillstånd.
2. Antalet besökare på privata bloggar varierar faktiskt en hel del.
Nu är inte min egen blogg att anse som privat, men den är inte heller någon nyhetspublikation.
(För den som vill bilda sig en egen uppfattning om min blogg: http://blogg.photo-it.net/ ).
Jag anser den inte vara särskilt välbesökt, men har i storleksordningen 400-500 unika besökare per månad.
Jag vet att det finns privata bloggar med betydligt större besökssiffror än så.
Ur ett lite större perspektiv så blir ditt resonemang om antalet besökare på privata bloggar faktiskt väldigt märkligt.