Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90 på Mediamark i Göteborg (Bäckebol)

Produkter
(logga in för att koppla)

cinoc

Aktiv medlem
Har nu länge försökt att komma till "skott" med att köpa en D90, allt ifrån köpa från England till att få någon som varit i Asien att köpa med en hem därifrån. Senast har jag funderat på att köpa en ifrån Japan photo som tar in sina kameror ifån europa någonstans. Problemet är ju då att batterigreppet som då Nikon i Sverige levererar får man enbart om kameran är köpt i Sverige (gäller till och med Mars), förmodligen också enbart om kameran levereras till butiken via Nikon i Sverige som är generalagent. Nåväl, åkte till Göteborg i helgen och passerade då Mediamark i Bäckebol, och eftersom dom har många olika kameror uppställda så blev det då en avstickare dit. Blev då förvånad av att dom tog samma pris just nu som Japan photo (8990sek), men då får man också batterigreppet levererat ifrån Nikon + svensk bruksanvisning + Nikon school. Batterigreppet är väl värt ca 1500sek, försäljaren visste inte hur länge dom skulle ha kvar detta pris så ta detta som ett tipps på vad som jag anser vara ett bra köp. Enda kruxet är att kamerorna tagit slut i affären så man får betala en handpeng nu och resten när man hämtar den, han sa också att dom skulle få in en leverans i veckan som kommer, (tror det var 5 st före mig). Detta gällde alltså en D90 med ett 18-105 objektiv.
 
8990 för en D90 med kitobjektiv känns som en jäkligt bra deal! Ska sticka till min lokala media markt och komma om de har samma pris. I mediamarkts reklamblad på hemsidan står det 10590 men de brukar vara snabba på att anpassa sig till konkurrenternas prisnivå.

Annars kostar ju bara kamerahuset 8690 på netonnet.
 
Vad jag vet så finns den bara i vr-utförande. Enligt tester så är det ett riktigt bra objektiv för att vara ett s.k "kitobjektiv".
 
Varför har jag inte några pengar över till detta? Kräver ett svar bums! *skratt*
Känns dock som man vill ha det verifierat från någon som köpt den för det priset och med den gluggen. Får la återkomma i morgon och kika...

/Fredrik
 
Varför har jag inte några pengar över till detta? Kräver ett svar bums! *skratt*
Känns dock som man vill ha det verifierat från någon som köpt den för det priset och med den gluggen. Får la återkomma i morgon och kika...

/Fredrik

Anser du inte att jag är trovärdig i det jag skriver?
 
Tjenare!

Jag är trött och läste slarvigt. Tyckte mig läst att du "hört det" någonstans ifrån. Har du SETT det så tvivlar jag inte. Sen får ju gärna någon VERIFIERA att priset kvarstår, vilket vore trevligt.

No hard feelings. =)
 
Det priset jag betalade var 8990sek eller rättare sagt 8989sek i handpenning i butiken, för man kan tydligen inte betala hela beloppet med en gång när man inte får med sig kameran direkt. Eftersom jag inte bor i Göteborg så skall grabben hämta den när den kommer in, så behöver han bara betala 1sek när han hämtar den. Skall man sen ha ett 4gb minne + väska + UV-filter så tillkommer en tusenlapp..
 
Det är nog lite tidigt med en uppföljare, dröjer nog absolut minst ett år.

Priset på mediamarkt är ju dock riktigt grymt, det objektivet är ju värt lite mer än 300 kronor.
 
Tittade då samtidigt på minneskort, uv-filter och väska, ett Sandisk ultra III 4Gb tog dom 299sek för och ett ultra II 4Gb kostade 149sek. Uv-filter Kenko pro digital 67mm kostade 349sek och väska Kata DH-423 kostade 299sek. Har inte kollat upp hur prisvärt det är att köpa dessa grejor på Mediamark, men informerar bara för att om någon åker dit för att handla så vet man ungefär vad dom har för priser.
 
Är priset verkligen med objektiv? Mediamarkt i västerås har erbjudande för D90 med batterigrepp för 8990:- dock utan objektiv.
 
Står på kvittot så här:
Pos.......Antal.......VGR nr........Art-nr........Benämning..........................Pris/styck
1............1............268..........1079208.....NIKON D90 + 18-105MM........8990,00SEK

Blev lite knepigt uppställt med raderna.
 
fan va nice, de har ju pris garanti så då gäller ju samma pris överallt i deras butiker.
 
fan va nice, de har ju pris garanti så då gäller ju samma pris överallt i deras butiker.

Prisgarantin gäller (som jaracing säger) endast fysiska butiker i närområdet. Och deras egna butiker sköter prissättning och utbud själva. Så alltså ingen garanti för att du ska kunna få samma pris i en annan MediaMarkt-butik än just den i Bäckebol som TS besökt.

Från MediaMarkt´s FAQ:
"Har ni samma produktsortiment till samma priser i alla varuhus?
En av Media Markts grundprinciper är decentralisering. Detta gäller också produktsortimentet, som varje varuhus själv bestämmer över. Därför kan utbudet och även priserna variera mellan våra varuhus."
(http://www.mediamarkt.se/?pageID=10)
 
Jag svängde ändå in om Media Markt i Lund efter jobbet idag, lite hoppfull att detta pris kanske hade spritt sig. Där var det dock det utannonserade priset som gällde (10595 eller nåt i den stilen) så det blev ingen ny kamera för mig denna gången. Dock var jag ju tvungen att leka lite med deras skyltexemplar och den kändes riktigt trevlig måste jag säga.
 
Sisjön, D90 för 8990

Jag köpte min D90 med 18-105vr på MediaMarkt i Sisjön för 8990 den 26/2, köpte till 4gb extreme 3 och hoya uv 67mm
totalt 9558:-
Jag tog ett foto på kvittot och skickade in det till Nikon tillsammans med batterigrepps formuläret, så det kommer säkert inom ett par veckor. Vilken jägarns tur att dom inte svarade på japanphoto, då kanske jag köpt den där istället å fått en gråinportkamera utan batterigrepp.

jag är SUPERNÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.