Nix. De rengjorde den bara grundligt så ingenting är utbytt vilket andra har fått har jag läst. Det är Inte lika mkt som innan men har å andra sidan bara tagit ca 1000 bilder efteråt. Problemet skulle blir bättre efter 3000 exp har jag läst, har inte märkt av det än... Det kanske bara gällde oljan? Vilket jag inte verkar haft problem med å andra sidan. Vad kan det vara nu, 40 prickar på f22 kanske? ca 15 på f8. Runt 10 prickar på f22 är vad jag är van vid från tidigare, flera år gamla, kameror som bara behöver rengöras någon gång per år. Byter objektiv väldigt sällan. Använder inte zoom som kan skjuta in damm.
Problemet förra omgången var att ingenting försvann trots egna försök att rengöra den. Vet inte ens om jag kommer bry mig om att ens försöka rengöra själv denna gång. Man ska inte behöva rengöra sensorn en gång i veckan med risk för att skada den osv. Damm visst, men inte av den här kalibern... Så går i tankar på att skicka in den igen. Efter tredje gången kan man ju få den utbytt, förhoppningsvis till ett bättre exemplar. I november har jag haft den ett år.