Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fem dimensioner

Produkter
(logga in för att koppla)

EGW

Aktiv medlem
Här kommer mitt första funktionsförslag för bildpoolen Fem dimensioner. Det är inte meningen att det ska vara en allmän bildkritikpool, men många besökare ser den på det sättet. Vad jag skulle önska är att det inte går att göra en bildkommentar utan att ha fyllt i de fem dimensionerna. Eller snarare fyra av dem fem, eftersom färg/vitbalans inte är tillämpligt på svartvita bilder.

Nu har jag ställt in detta på Fem Dimensioner - "borde" funka

Tänk dock på att en bild kan få vanliga betyg/kommentarer också om den också är publicerad i någon annan grupp/poool. Går man till bilden via Fem Dimensioner skall man få se de speciella betygen men når man den via tex medlemmens album så kan man istället få se vanliga betygen.

Går ej att svara på kommentar och tydligen kan man bara få en på varje bild. Ser inte den i min lista över händelser.

Klas

Ser heller inte bildkommentarer i händelselistan och kan inte besvara kommentarer. När jag försöker kommer det upp information om att jag måste ha med exponering, fokusering, komposition osv i min kommentar.
/Anna

Senast ändrad:
Vill ni förresten ha samma regler som i en del grupper, att man har regel för att få lägga in en bild måste man ha lagt X kommentarer själv först?

Vill ni förresten ha samma regler som i en del grupper, att man har regel för att få lägga in en bild måste man ha lagt X kommentarer själv först?

Ännu så länge tror jag inte att det behövs en sådan begränsning. Denna pool är ju mer till för att pröva ut själva idén (och, som jag förmodar, programvaran som stöder den). Men skulle det visa sig att många bilder blir okommenterade så är det värt att tänka på.

Hoppas detta skall vara fixat nu

Det går att besvara kommentarerna, vilket är kanon! :) Men, kommentarer jag har fått har inte dykt upp i händelselistan. Jag ser de som givit kommentarerna under 'senast som givit kommentarer' och kommentarerna under fliken 'kommentarer' men, som sagt, inte i händelselistan.
/Anna

Det går att besvara kommentarerna, vilket är kanon! :) Men, kommentarer jag har fått har inte dykt upp i händelselistan. Jag ser de som givit kommentarerna under 'senast som givit kommentarer' och kommentarerna under fliken 'kommentarer' men, som sagt, inte i händelselistan.
/Anna

Fixen för det är inte retroaktiv, men du borde få händelse när du får en ny kommentar.

Jag visste inte att det inte var retroaktivt, såg bara att det var som igår. Nu vet jag det dock. :)

Fortfarande lite skumt kring betygsättningen

Fortfarande fungerar inte poolen tekniskt så som tänkt. Ibland dyker det upp bilder som inte är betygsatta alls, och ibland bara med det gamla betyget, en siffra. Jag förstår inte hur det kan gå till, själv kan jag inte skapa en kommentar som inte har den obligatoriska betygsättningen. Kan det bero på att samma bild kan ligga i flera pooler med olika regler?

Åtminstone jag anser att en kommentar i poolen inte ska tas emot om bilden inte är betygsatt i de fyra obligatoriska dimensionerna.

Senast ändrad:
En summering av erfarenheter från Fem dimensioner

Jag har skrivit en summering av mina erfarenheter från gruppen/poolen Fem dimensioner.

Jag tycker att poolen ska stängas nu.

Jag hoppas att någon på redaktionen kontaktar mig om det här.

Fråga först medlemmarna i gruppen om det är någon som vill ta över värdskapet.

Fråga först medlemmarna i gruppen om det är någon som vill ta över värdskapet.

Jag haft en fråga ute sedan slutet av förra veckan. Respons = 0. Jag vill lämna gruppen snarast men måste ha hjälp för det. Och jag tycker fortfarande att poolen ska stängas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar