Annons

Ultimata vs-tråden

Produkter
(logga in för att koppla)

Grimmer

Aktiv medlem
Till alla försmådda arga medlemmar med undergrävt sjävförtroende som inte kan tolerera att andra har en annan åsikt än de själva: Härmed har jag startat den ultimata tråden för gräl på FS! För att få lite fart på det hela så lägger jag ut nio sanningar för antagonister och besserwissrar:

Första sanningen:
Analogt är så mycket bättre än digitalt! Det digitala har fult brus och undermålig DR. Dessutom fuskar alla i datorn.

Andra sanningen:
Digitalt är dessutom ingen konstform. Analog S/V är det enda rätta för det är mycket svårare att få till. Kostar dessutom mer per bild. Naturbilder ska också vara svårt.

Tredje sanningen:
Allt man gör i datorn är manipulation och är helt förkastligt. En bra fotograf fotar i JPEG.

Fjärde sanningen:
Canon och Nikon är bäst därför att de har störst objektivutbud och har stabiliseringen i objektivet. Stabilisering i huset funkar ändå bara på normalzoomar.

Femte sanningen:
Nähä, för Sony har stabilisering på alla objektiv och är bundis med Carl Zeiss.

Sjätte sanningen:
Orginalobjektiv är alltid ett mycket bättre val tredjepartstillverkares objektiv, trots prislapp. Förresten heter det piratobjektiv.

Sjunde sanningen:
HDR är inte riktig fotografi eller målning, bara ett manipulerat ingenting.

Åttonde sanningen:
Har du tagit många alternativa bilder så är du en dålig fotograf. Det räcker med en bra.

Nionde sanningen:
Den här bilden är stor konst. Att du inte ser det beror bara på att du inte förstår dig på konst. En del har det, en del har det inte. Du har det inte.


Ha det så kul! Nu slipper ni leta efter godtyckliga trådar att gräla i.
 
Underhållning

Till alla försmådda arga medlemmar med undergrävt sjävförtroende som inte kan tolerera att andra har en annan åsikt än de själva: Härmed har jag startat den ultimata tråden för gräl på FS! För att få lite fart på det hela så lägger jag ut nio sanningar för antagonister och besserwissrar:

Första sanningen:
Analogt är så mycket bättre än digitalt! Det digitala har fult brus och undermålig DR. Dessutom fuskar alla i datorn.

Andra sanningen:
Digitalt är dessutom ingen konstform. Analog S/V är det enda rätta för det är mycket svårare att få till. Kostar dessutom mer per bild. Naturbilder ska också vara svårt.

Tredje sanningen:
Allt man gör i datorn är manipulation och är helt förkastligt. En bra fotograf fotar i JPEG.

Fjärde sanningen:
Canon och Nikon är bäst därför att de har störst objektivutbud och har stabiliseringen i objektivet. Stabilisering i huset funkar ändå bara på normalzoomar.

Femte sanningen:
Nähä, för Sony har stabilisering på alla objektiv och är bundis med Carl Zeiss.

Sjätte sanningen:
Orginalobjektiv är alltid ett mycket bättre val tredjepartstillverkares objektiv, trots prislapp. Förresten heter det piratobjektiv.

Sjunde sanningen:
HDR är inte riktig fotografi eller målning, bara ett manipulerat ingenting.

Åttonde sanningen:
Har du tagit många alternativa bilder så är du en dålig fotograf. Det räcker med en bra.

Nionde sanningen:
Den här bilden är stor konst. Att du inte ser det beror bara på att du inte förstår dig på konst. En del har det, en del har det inte. Du har det inte.


Ha det så kul! Nu slipper ni leta efter godtyckliga trådar att gräla i.

Tjaha, då är det bara ladda upp med popcorn, Cola och en bekväm fåtölj!
 
Till alla försmådda arga medlemmar med undergrävt sjävförtroende som inte kan tolerera att andra har en annan åsikt än de själva: Härmed har jag startat den ultimata tråden för gräl på FS! För att få lite fart på det hela så lägger jag ut nio sanningar för antagonister och besserwissrar:

Första sanningen:
Analogt är så mycket bättre än digitalt! Det digitala har fult brus och undermålig DR. Dessutom fuskar alla i datorn.

Andra sanningen:
Digitalt är dessutom ingen konstform. Analog S/V är det enda rätta för det är mycket svårare att få till. Kostar dessutom mer per bild. Naturbilder ska också vara svårt.

Tredje sanningen:
Allt man gör i datorn är manipulation och är helt förkastligt. En bra fotograf fotar i JPEG.

Fjärde sanningen:
Canon och Nikon är bäst därför att de har störst objektivutbud och har stabiliseringen i objektivet. Stabilisering i huset funkar ändå bara på normalzoomar.

Femte sanningen:
Nähä, för Sony har stabilisering på alla objektiv och är bundis med Carl Zeiss.

Sjätte sanningen:
Orginalobjektiv är alltid ett mycket bättre val tredjepartstillverkares objektiv, trots prislapp. Förresten heter det piratobjektiv.

Sjunde sanningen:
HDR är inte riktig fotografi eller målning, bara ett manipulerat ingenting.

Åttonde sanningen:
Har du tagit många alternativa bilder så är du en dålig fotograf. Det räcker med en bra.

Nionde sanningen:
Den här bilden är stor konst. Att du inte ser det beror bara på att du inte förstår dig på konst. En del har det, en del har det inte. Du har det inte.


Ha det så kul! Nu slipper ni leta efter godtyckliga trådar att gräla i.

Får man fylla på med några? :)

Tionde sanningen:
Du får vad du betalar för. Därav behövs aldrig mer en test, det står redan på prislappen vad den duger till.

Elfte sanningen:
Du har inga fotografier att visa upp eller tillräckligt bra bilder för att avgöra om greppet på en kamera passar dig eller inte eller.


Tolfte sanningen:
Du är yngre än mig så jag vet bättre och du har inget att lära mig.


Michael - Ska leta upp några som stämmer om mig själv också -
 
Trettonde:
Mac är bättre än Windows-burkar.


Men det är sant på riktigt, så det är ju inget att diskutera;-)
 
Kul och tänkvärt.

Mer infall:
"Familjebilder, gulliga kattungar och hundvalpar borde inte få vara med i fotosidans album, endast seriös fotografi"
 
Första 3 är ju helt obestridliga sanningar, så därom behöver ingen tvista, däremot kan ju dom andra sanningarna behöva en del mothugg
 
Halva nöjet med denna hobby är ju faktiskt att tjafsa om vem som:

Har bäst prylar.
Är bäst på att använda dem
Och att ingen förstår vad man gör

Nvh Reine
 
Popcorn är gott och visst är det roligt att diskussionerna hålls igång på FS men när samma människor tar över tråd efter tråd med samma argument utan att lyssna på de andra så tappar jag intresset. Ibland blir jag tom sur som idag.
Intressanta dispyter finns, men de är bara roliga om det är isolerade händelser. Inte samma gamla vanliga tjafs av för övrigt intelligenta människor men som stängt av hjärnan. Det är som Pavlovs hundar. När en viss fråga ställs eller ett viss ord nämns så stängs förmågan att ta emot intryck och munnen går igång. Det enda som visar att det man skriver är sanning, är ens egna ord tidigare i tråden. Bla bla bla min sanning ditt skitsnack... Hur bryter man det beteendet?

Alla sanningar i den här tråden är kan lika gärna vara en lögn, beroende vad man vill se. Den som ser från båda hållen är den enda som har en chans att nå rätt.

Nästa sanning: Den som snackar skit är ointelligent!
Nä, inte ens det är sant. Han eller hon använder bara inte hjärnan fullt ut.
 
Film? Vad är det för modernt skit? Allt annat än wet plate är modernt kass fuskigt skit rent ut av sagt. Mindre plåtar än 10" är bara fånigt och kräver inte någon riktig kamera - nejdå rediga doningar skall det vara. Tyvärr så kan alla utom några ental genast sluta leka med sin digiala skit - allt utom wet plate är helt enkelt för modernt och allt nytt är KASS.
 
Den ultimata sanningen

ALLA trådar smittas så snart VS nästlar sig in i dem. VS är definitivt en passande förkortning och kan dessutom förklara smittan då det begreppet VS (skrivet med versaler)= Venerisk Sjukdom.

Därtill innehåller vs-trådar alla potenser av lögn som görs om till sanningar.

Gamla begreppet i 3 potenser: Lögn-Förbannad Lögn-Statistik har som jag tidigare gett uttryck för ynglad av sig med ytterligare 2 högre potenser.

Nu gäller: Lögn-Förbannad Lögn-Statistik-Arbetsmarknadsstatitisk-Vad folk tror efter att läst olika kameratester och sprider vidare som sanningar utan att provat själva.
 
Popcorn är gott och visst är det roligt att diskussionerna hålls igång på FS men när samma människor tar över tråd efter tråd med samma argument utan att lyssna på de andra så tappar jag intresset. Ibland blir jag tom sur som idag.
Intressanta dispyter finns, men de är bara roliga om det är isolerade händelser. Inte samma gamla vanliga tjafs av för övrigt intelligenta människor men som stängt av hjärnan. Det är som Pavlovs hundar. När en viss fråga ställs eller ett viss ord nämns så stängs förmågan att ta emot intryck och munnen går igång. Det enda som visar att det man skriver är sanning, är ens egna ord tidigare i tråden. Bla bla bla min sanning ditt skitsnack... Hur bryter man det beteendet?

Alla sanningar i den här tråden är kan lika gärna vara en lögn, beroende vad man vill se. Den som ser från båda hållen är den enda som har en chans att nå rätt.

Nästa sanning: Den som snackar skit är ointelligent!
Nä, inte ens det är sant. Han eller hon använder bara inte hjärnan fullt ut.

+1

/oscar
 
Så när skatteverket gjorde fel och betalade ut för mycket i skatteåterbäring tyckte du det var dåligt och när de gjorde fel igen och sa att du inte behövde betala så var det dåligt.

När utomjordingarna trycker på fel knapp och trycker på självförstörningsknappen istället för deathrayforearth-knappen så är det dåligt. :p
 
En absolut sanning till

Canon har sin lilla finess Flash Exposure Lock vars knapp på kamerahuset är märkt med den helt logiska förkortningen "FEL".

Och de som använder den knappen vid extern blixtstyrning får precis vad knappen lovar, nämligen ganska rejäla FEL-avvikelser från tänkt exponering.

Det kallar jag ärlig och sanningsenlig märkning:)

Väntar bara på att Canon nu ska komma med antiskaksystem i sin billigaste dslr. Förmodligen blir då namnet Anti Shake System=ASS

Förresten skulle den förkortningen kunna passa in på alla kameror som kommit felkalibrerade vad gäller AF. D v s "Automatiskt Slumpmässigt Skärpeplan"

Sonys KIT-glugg borde döpas om emedan den har så dålig linjeupplösning. Typ den får tillägget "Super" . Blir då (S)KIT-glugg.
 
Så när skatteverket gjorde fel och betalade ut för mycket i skatteåterbäring tyckte du det var dåligt och när de gjorde fel igen och sa att du inte behövde betala så var det dåligt.

När utomjordingarna trycker på fel knapp och trycker på självförstörningsknappen istället för deathrayforearth-knappen så är det dåligt. :p

Ingen regel utan undantag :-D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.