Quisquam
Aktiv medlem
Olympus har väl 20 mm, kanske snabbre än panasonics dito.
De har inte något m4/3-objektiv på 20mm.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Olympus har väl 20 mm, kanske snabbre än panasonics dito.
Menar du det nya Olympus 17/1.8?
Har förstått att det inte är så väldans mycket bättre än det gamla Olympus 17/2.8. Snabbare AF och förstås ljusstarkare men inte den bästa skärpan. Lumix 20/1.7 är mycket skarpare. Sägs det (har inte testat själv).
Jag har Olympus 45/1.8. Mycket trevligt objektiv!
Menar du det nya Olympus 17/1.8?
Har förstått att det inte är så väldans mycket bättre än det gamla Olympus 17/2.8. Snabbare AF och förstås ljusstarkare men inte den bästa skärpan. Lumix 20/1.7 är mycket skarpare. Sägs det (har inte testat själv).
Jag har Olympus 45/1.8. Mycket trevligt objektiv!
Idag råkade jag på en råkonverterare som inte gjorde lens correction. Fotat med 14/2.5 pannkakan i råformat. Det blir en "viss" skillnad sedan att den inte heller croppade till 16:9-format var ju en annan sak.
Ovan: Camera raw med lens correction och standardvärden i övrigt
Nedan: FastStone Image Viewer som verkade köra sin egen standard
FL-600R är nyare än FL-36R. FL-600R tar fyra AA-batterier. FL-36R tar 2 AA-batterier eller ett CR-V3-batteri.
Är snart på G att köpa blixt. FL-600R har vi kommit fram till var det nyare. Men så såg jag att FL-50R var billigare, hos de flesta är de nästan dubbelt så dyr som FL-600R. FL-50R kanske är äldre och FL-600R nyare och bättre eller lika bra?
Vilken är bäst; Olympus FL-600R eller Olympus-FL50R. Fotokungen tar halva priset mot Scandinavian...
Är snart på G att köpa blixt. FL-600R har vi kommit fram till var det nyare. Men så såg jag att FL-50R var billigare, hos de flesta är de nästan dubbelt så dyr som FL-600R. FL-50R kanske är äldre och FL-600R nyare och bättre eller lika bra?
Vilken är bäst; Olympus FL-600R eller Olympus-FL50R. Fotokungen tar halva priset mot Scandinavian...
Vad kostar en Metz 48 AF-1 för Olympus? Jag hittar den inte på Prisjakt.
Den är tydligen ersatt av en som heter 52 AF-1 och den kostar 2700 på Cyberphoto. Mina blixtar var i samma prisklass när jag köpte dem, för ett antal år sedan.