Photocon
Aktiv medlem
Jag tyckte bara det var en märklig formulering och undrade vad som egentligen menades.
Så klart får man väga för och nackdelarna. Så är det ju, det finns ju alltid en baksida som man får leva med. Hur och vad man än väljer.
Ja, jag tycker också att det är fånigt att förneka det faktum att ljus "försvinner" med SLT-tekniken. Själv var jag kanske en de mest skeptiska till A77:an när specarna presenterades och det framkom att finesserna som SLT-tekniken gav just kostade ljus.
Nu, efter att kört den konstaterar jag att den baksidan för mig personligen är så liten att jag inte ens tänker på den. Förutom när frågan kom upp igen.
Dock hade det ju varit fel att i en teknisk tråd låtsas som om ljusförlusten saknade betydelse för alla konsumenter..
Det är därför som "märkeskrameri" är så jäkla destruktivt eftersom det sitter hårt åt för många att acceptera att det märke man valt faktiskt har vissa nackdelar. Sedan blir det onödigt tjafs som förstör trådarna. Man måste inse att vad som är acceptabelt för den ene, kanske är katastrof för den andre och jättebra för den tredje (samt alla schatteringar däremellan).
//Lennart